REPUBLIC GROUP

10 tipp a Z-generáció eléréséhez

A hirdetők egyik legnagyobb kihívása a lassan felnőttkorba lépő digitális generáció megszólítása, akik a leegyszerűsítő statisztikák szerint „alig olvasnak, egész nap videójátékokkal játszanak és virtuális közösségekben élnek”. Összegyűjtöttünk pár marketing koncepciót és alapvetést, amivel hatékonyan (és nem utolsósorban hitelesen) érhetjük el őket.
Mielőtt belevágnánk, azért tisztázzuk, hogy kikről is beszélünk! A kicsit modoroskodóan „digitális bennszülöttként” is aposztrofált Z-generáció tagjai 1996 és 2007 között születtek és gondolkodásmódjukat, attitűdjüket nagy mértékben meghatározta a digitális technológia szinte követhetetlenül gyors fejlődése. Az internet térnyerése (majd a web 2.0 és a közösségi felületek kialakulása), az okos eszközök megjelenése és az információhoz való szinte korlátlan hozzáférés másfajta kognitív képességek kialakulásához és tanulási szokásokhoz vezettek. A rengeteg impulzus feldolgozását és befogadását a Z-generáció fiataljai egyfajta szerves multitaskinggal oldják meg, a videójátékok pedig hozzászoktatták őket az azonnali visszajelzésekhez és jutalmazáshoz. Ezek alapján érthető, miért nehéz lekötni őket fókuszált figyelmet igénylő vagy a videójátékok vizualitását meg sem közelítő tartalmakkal. Befogadói oldalról tehát van egy elég szigorú szűrő, ami egy meglehetősen homogén ízléssel jár együtt: ugyanazok a kulturális hatások, zenék, filmek, mémek stb. érik őket a számtalan digitális eszköz képernyőjén keresztül. A fentieket figyelembe véve az alábbi tippeket gyűjtöttük, ha marketing koncepcióinkban kiemelt szerepet tölt be a Z-generáció és kreatív reklámokat szeretnénk készíteni nekik:
  1.  Tömören, lényegre törően megfogalmazott üzeneteinket helyezzük szórakoztató vagy meghökkentő vizuális csomagolásba! Például, ha autógyártással foglalkozunk és a fő marketing koncepciónk és márkaüzenetünk az, hogy terepjáróink minden terepen megállják a helyüket, akkor ezt mutassuk meg Budapest egyik legforgalmasabb pontján!
  2.  Ne várjuk, hogy üzenetünk dekódolására 8 másodpercnél több időt fognak vesztegetni!
  3.  Használjunk multimédiás tartalmakat: videókat, infografikákat, amelyek amellett, hogy közlésünket hordozzák, egyben szórakoztatók is!
  4. Legyünk hitelesek: mára a kommunikáció a hirdetők és fogyasztóik között kétoldalúvá vált és a Z-generáció tagjai nem restek rosszallásuknak (vagy elégedettségüknek) hangot adni.
  5.  Kezdeményezzünk párbeszédet fogyasztóinkkal: kérdezzük őket termékeinkről, szolgáltatásainkról – válaszolni fognak.
  6.  A globalizált Z-generáció számára fontos a sokszínűség és az elfogadás, legyen nekünk is az: álljunk ki márkánk szempontjából hiteles és azonosulható ügyek, kezdeményezések mellé!
  7.  Használjuk ki a többképernyős médiafogyasztás (és történetmesélés) lehetőségeit és növeljük konverziónkat az adott felületekre releváns tartalmak készítésével.
  8.  Legyünk naprakészek és cselekedjünk gyorsan: reagáljunk a közelmúlt eseményeire, készítsünk akár mémeket vagy egyetlen velős mondattal tolmácsoljuk véleményünket! Egyszerű és páratlanul hiteles módja ez a követők szerzésének.
  9. Próbáljuk megérteni ügyfeleinket és adott esetben ne féljünk tanulni tőlük! Ha figyelmesek vagyunk, releváns fogyasztói insightokkal gazdagodhatunk általuk.
  10.  Legyünk hálásak fogyasztóinknak – a Z-generáció az azonnali visszajelzések és elismerések világában él. Egyedi juttatásokkal, kedvezményekkel, nyereményekkel vagy csak gyors visszajelzésekkel, válaszokkal garantálhatjuk elégedettségüket.

hírlevél