REPUBLIC GROUP

Adscool - Több hónapos client service képzés szakmai összefogással

A Republic Group, Adscool néven indított több hónapos, a kommunikációs szektor minden területére kiterjedő képzési programot.

Az ügynökség összefogott hazánk vezető ügyfél-, gyártó- és médiaoldali szakértőivel a reklámszakma új generációjának képzésében. A külsős szakemberek mellett az ügynökség divízióvezetői tartottak előadásokat, a program végén pedig a hallgatók vizsgát is tettek. Szilágyi Fiorellával, a Republic Group client service directorával beszélgettünk, aki elmondta: „Ez az év egyik kiemelt belsős projektje, ami azért különösen fontos számomra, mert folyamatos tanulási és fejlődési lehetőséget biztosít a csapatomnak.”

A Republicot mennyire sújtja a hazai cégeknek egyre több gondot okozó munkaerőhiány?

Céges szinten természetesen mi is érezzük, hogy egyre nehezebb tapasztalt szakembereket találni és integrálni az ügynökség életébe. Úgy látom, hogy a client service terület egyelőre könnyebb helyzetben van, mint a kreatív vagy akár stratégiai divízió. Szerencsére az account manageri pozíciók betöltésére folyamatos az érdeklődés minden szinten. Valószínűleg ebben közrejátszik az ügynökség 21 éves tapasztalata, stabilitása, több mint 100 fős létszáma, valamint az is, hogy 2017-ben mi lettünk a legtöbb nemzetközi díjat elnyert ügynökség Magyarországon.

Az utóbbi években buzzword-é vált employer branding lényeges eleme a kollégák továbbképzése, a fejlődési lehetőségek biztosítása. Mennyire hatékony módszer ez a munkatársak megtartásában?

A Republic életében mindig is fontos szerepet játszott az edukáció. 17 évvel ezelőtt a BrandFestival is ezért indult el, illetve évről-évre ezért adunk ki trend előrejelzést. Azonban néhány éve kulcsfontosságúvá vált, hogy a munkavállalók fejlesztésével foglalkozzunk: beépítettük a mindennapi működésünkbe a kollégák tudatos karriertervezését, amelyet számos eszközzel támogatunk, így például szakmai továbbképzéseket szervezünk, egyéni és csoportos coaching-ot biztosítunk. Ezt egészíti ki az Adscool intézménye is. Eredményekről még talán korai lenne beszélni, de mind a külső, mind a belső visszajelzések alapján úgy látom, hogy jó a megközelítésünk. Az mindenképpen komoly eredmény, hogy az összes résztvevő sikeres vizsgát tett a képzést követően. Emellett a kollégáink értékelik, hogy invesztálunk a csapat megtartásába és fejlesztésébe, ahelyett, hogy az állandó toborzásra, vagy a fluktuáció okozta feladatok megoldására helyeznénk a fókuszt. Ugyanakkor azt gondolom, 2018-ban a munkaerő megtartása rendkívül összetett és nehéz feladat, nincs rá biztos recept, de hiszünk abban, hogyha megfelelő hangsúlyt fektetünk rá és különböző eszközök kombinációjával igyekszünk a munkáltatói márkánkat erősíteni, akkor fent lehet tartani egy stabil, a céghez lojális, színvonalas munkát végző csapatot.

Hogyan jött az Adscool ötlete? Miért van erre szükség?

Az Adscool létrehozásával elsősorban azt szerettem volna biztosítani, hogy az ügyfeleinkkel kapcsolatban álló csapat tagjai egytől-egyig naprakész, magabiztos szakmai alapokkal rendelkezzenek, valamint a különböző felsőoktatási intézményekben vagy korábbi munkahelyeken szerzett tudást felfrissítsék, és mélyebben megismerjék az ügynökség értékeit, szemléletmódját. Ez fontos eleme a minőségbiztosítási rendszerünknek. Emellett látunk egy pozitív tendenciát, hogy a szakmai minőség egyre fontosabbá válik, az ügyfelek színvonalas munkákat várnak az ügynökségektől, ez pedig szakmai alázatra és tanulásra késztet minket. Úgy gondolom, hogyha a jövőben is kiemelkedő munkákat szeretnénk létrehozni, akkor időről-időre vissza kell ülnünk az iskolapadba és el kell sajátítanunk a legfrissebb szakági trendeket. Rendkívül fontos a tanulás, fejlődés és az is, hogy adjunk a szakmának: a Republic életében az Adscool és a minden eddiginél erősebb BrandFestival is ezt váltja valóra.

Miért házon belül oldják meg a képzést? A piacon Dunát lehet rekeszteni a különféle „akadémiákkal”, workshop-okkal, tréningekkel, konferenciákkal.

Biztos vagyok benne, hogy találtunk volna színvonalas képzési programokat házon kívül is, azonban a kezdetektől fogva azt szerettem volna, hogy saját kézben maradjon a szervezés, így teljes mértékben a mi igényeinkre tudjuk szabni a képzést. A tartalom mellett a formátumot is a saját igényeink szerint alakítottuk ki, előadások, workshop-ok és kerekasztal-beszélgetések váltották egymást. Emellett a Republic teljes vezetősége személyes elkötelezettséget vállalt az Adscool mellett, hogy ezzel is a képzés fontosságát hangsúlyozzuk.

Anyagi szempontok is szerepet játszottak abban, hogy házon belül oldják meg a képzést? A piacon fellelhető képzések rendszerint drágák?

Nem anyagi okok miatt döntöttünk amellett, hogy ebben a formában valósítjuk meg a képzést, hanem a korábban említett szempontok miatt. Azt szerettem volna, hogy ez teljes mértékben saját projekt maradjon, hogy a képzéssel egyben az ügynökség értékeit is közvetítsük a kollégáink felé. Illetve ez a modell kellő rugalmasságot biztosított a tematika összeállításához, illetve az előadók felkéréséhez is. A képzés helyszínének egyébként a CEU-t választottuk, hogy színvonalas oktatási környezetben, az irodától mégis csupán pár lépésre tanulhassunk.

Mi az, amit egy ilyen képzés keretében jobban el tudnak sajátítani a munkatársaik, mint a mindennapi gyakorlat során?

Azt gondolom, hogy ez a képzés elsősorban abban segített, hogy mindenki kiszakadjon egy kicsit a napi munkavégzésből, új impulzusok érjék. Valószínűleg sok információ nem volt teljesen új a csapatnak, de szerintem ismételni, tudást felfrissíteni mindig hasznos. A képzés másik érdekes aspektusa szerintem az volt, hogy betekintést nyújtott különböző szektorok, cégek vagy akár társszakmák alapműködésébe és az aktuális trendekbe is, így szélesítette a hallgatók ismereteit, tájékozottságát.

A képzés tematikája szerint lesz szó többek között ügyfélkezelésről, sales-ről, marketing-alapismeretekről, médiatervezésről. Nem túl széles ez a merítés? Mit lehet megtanulni ezekről heti pár óra alatt?

A képzésben résztvevő kollégák a szakmában dolgoznak, releváns végzettséggel rendelkeznek, így nem arról van szó, hogy 1-2 óra alatt szeretnénk marketinget vagy médiatervezést tanítani. A cél az, hogy felfrissítsük az ismereteket, és biztosítsunk egy olyan szakmai alapismereti bázist, amit a Republic minden kollégájától elvárunk. Emellett folyamatosan ajánlunk olvasnivalókat, tehát az Adscool keretein kívül egyéni motivációtól függ, hogy ki mennyire szeretne elmélyedni az egyes témákban, hiszen lehet, hogy épp az egyik előadás kelti fel az érdeklődésüket valamilyen terület iránt.

Junior kollégától seniorig mindenkit „beiratnak”? Lehet-e így hatékony képzést tartani, hiszen a seniorok más várnak egy ilyen tréningtől, mint a sokszor az alapokat tanuló juniorok?

Mivel a senior kollégák jó pár éve a szakmában dolgoznak, és nem az iskolapadban ülnek, ezért azt gondolom, hogy számukra is abszolút releváns, hogy alapismereteket frissítsünk. Egyszerűen máshogy kellett jelen lenni az Adscool-on, mint a napi munkában, és azt tapasztaltam, hogy ez egyfajta felüdülést is jelentett a csapatnak. Ráadásul sok olyan alkalom volt, ami a szakmában eltöltött évek számától függetlenül biztosan új élményt nyújtott mindenkinek, ilyenek voltak például a workshop-ok vagy a kerekasztal-beszélgetések.

A képzés tematikájában azt írják, nemcsak a Republic munkatársai, vezetői adnak elő, hanem meghívott előadók is. Nem tartanak attól, hogy ez akár elszívó erőt is gyakorolhat a kollégákra?

Egyáltalán nem tartunk ettől, örülünk annak, hogy sokan elfogadták a meghívásunkat és így lehetőséget kapott a csapat arra, hogy személyesen, szűk körben találkozzon kiváló szakemberekkel. Hiszek abban, hogyha valaki szeret nálunk dolgozni és megbecsülve érzi magát, akkor nem kell attól félnünk, hogy könnyen elcsábítja valaki.

A végén kötelező lesz a vizsga. Ez nem riasztó a kollégáik számára?

A vizsga célja nem az volt, hogy feszültséget okozzunk, de fontosnak tartottam, hogy legyen egyfajta számonkérés, ami keretezi a képzést. Azt remélem, hogy a csapat hasznára válnak majd a későbbiek során is az Adscool-os prezik, jegyzetek, hiszen az egész kezdeményezésnek ez a legfontosabb célja. A vizsga sikeres elvégzése egyébként a karriertervek részeként előrelépési lehetőséget is biztosított minden résztvevő számára.

Hogyan teszik ezeket a képzéseket a Republic employer branding stratégiájának részévé?

A Republic hagyományosan nagy hangsúlyt fektet a dolgozók fejlesztésére, amelynek a rendszeres coaching folyamatok (egyéni-és teamcoaching-ok), a különféle szervezetfejlesztési és edukációs programok is mind a részei.

Forrás

hírlevél

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás