REPUBLIC GROUP

A golden shoe guy, avagy az igazi Vodafone sztori

Vannak történetek, amik idővel eggyé válnak velünk, pont úgy, mint egy jellemző szokásunk, vagy egy karakteres, sokszor viselt ruhadarabunk. Hozzánk nőnek, és idővel, már úgy kezdődik minden történet, hogy “jaj, ő az aki….”. A Republic Group esetében ez a Vodafone sztori, na meg Fabricius Gábor “aranycipőjének” története.

Amikor valami összejön, az ember csak az adott pillanat eufóriáját érzi, és örül a sikerének. Vagy épp hitetlenkedve áll fölötte, és el sem tudja igazán hinni, hogy épp neki volt ekkora szerencséje. Pedig szerencse mint olyan ritkán létezik önmagában, de azt már csak utólag visszanézve vesszük észre, hogy hány kisebb/nagyobb fontos mozzanat kellett ahhoz, hogy az a bizonyos szerencse mellénk álljon, hogy mik voltak azok a fontos részletek, amik a siker kapujába repítettek bennünket.

Amikor a Vodafone a magyarországi bevezető kampányát, az akkor frissen induló Republicra bízta, nem kis feltűnést keltett, hiszen példa nélküli, hogy egy ekkora léptékű, és ilyen nagy költségkerettel rendelkező kampányt egy kicsi, induló ügynökség végezzen el. Egy ilyen helyzetben, bármilyen furán hangzik is, csak a szerencsét nem lehet emlegetni, hiszen ahhoz, hogy egy ekkora cég, bizalmat szavazzon egy markáns referenciákkal, díjakkal, nagy apparátussal még nem rendelkező ügynökségnek, bizalom kell. Meg az, hogy megérezzenek valamit, ami azt mondatja velük: kockázat ide, kockázat oda, tiétek a munka. Amikor a Republic 1998. márciusában beköltözött a Vigyázó Ferenc utcai irodába, a belső tér kialakításánál kiemelt szerepet játszott a letisztultság, azt akarták ugyanis üzenni mindenkinek, aki belép az irodába, hogy itt minden a munkáról szól, hogy (Barna Tamást idézve) itt rend van az asztalokon, és rend van a fejekben.

republic vodafone reklam  

Többek között ez az atmoszféra is hozzájárult ahhoz, hogy a Vodafone épp a Republicnak szavazzon bizalmat. A telefontársaság részéről Jeremy Forword, a világvállalat volt dél-afrikai CEO-ja érkezett Budapestre, hogy a bevezető kampányról tárgyaljon. Leszállt Ferihegyen, és azt mondta „Hozzatok valami frisset!” Aztán találkozott Fabricius Gáborral és gyorsan eldöntötte: „Jó, erre az aranycipős gyerekre fogjuk rábízni a kampányt.” // „Well. The golden shoe guy will get the job!”. Azt az erőt, azt a magabiztosságot, azt a frissességet látta meg benne, amit keresett. Látta, hogy nyugodt szívvel neki adhatja a munkát, hogy meg fogja kapni, azt amit keresett. A kampány „briefje” is csak annyi volt: legyen ütős! „I want something, I’ve never seen before!” – hogy Forwordot idézzük.

Hogy mennyire lett az? Pontosan annyira, hogy első helyezést érjen el Cannesban! Hát így lett a Vodafone sztori a Republic állandó története, az aranycipő pedig Fabricius Gáboré. Így hozott ez a bizonyos cipő egy hatalmas megbízást, a kampány pedig cannes-i golden Golden Liont. Mondhatjuk, hogy szerencse? Persze, mondani lehet. Már a cipőben is benne volt az arany… Valójában azonban arról van szó, hogy a Republic akkor egy szempillantás alatt felnőtté érett. Nem volt könnyű. Minden, amiért Barna Tamás, Kollmann Áron és Fabricius Gábor keményen megdolgoztak, amiért hajlandóak voltak kockáztatni, áldozatokat hozni, ebben a sztoriban válik kerek egésszé.

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás