REPUBLIC GROUP

Creative Open: Mutasd az ötleted!

Mitől működik egy ötlet? Mitől lesz valami több pusztán egy jó gondolatnál? Az aktualitásától? A kitaláló személyétől? Attól, hogy valami olyanra gondoltak, ami másnak még nem jutott eszébe? Vagy ezek mind együtt kellenek hozzá?

 

Amikor kimondtuk, hogy csinálunk egy kreatív tehetségkutató versenyt, csak annyit tudunk, hogy szeretnénk megmutatni azoknak a fiataloknak, akik akár a film, akár a grafika, akár a szövegírás területéről a kreatív iparba vágynak, hogy közel sem lehetetlen megtalálni a bejáratot, csak a megfelelő ajtón, a megfelelő ötlettel kell kopogtatni. Egyrészt szerettük volna eloszlatni azt a tévhitet, hogy ez valami borzasztóan zárt közeg, ahol mindenki annyira szupereredeti, hogy földi halandónak esélye sincs a bejutásra, másrészt szerettük volna megismerni azokat az embereket, akikben ott van a lehetőség, csak még nem mutatták meg magukat.

 
creative open republic group

Az ötlet tehát részünkről megvolt, kezdetét vehette közel kéthónapnyi szervezés és idegeskedés, mert bár többé-kevésbé meg voltunk győződve arról, hogy amit kitaláltunk, az jó és életképes, legalább annyira tartottunk is tőle, hogy mi lesz, ha a kiváló ötletünkkel bukunk egy óriásit? Mi lesz, ha nem jelentkeznek? Mi lesz, ha jelentkeznek, de nem jönnek el? Mi lesz, ha ott fogunk állni teljes díszben, zsűrivel, technikával, ásványvízzel, pogácsával, meg mondjuk három elszánt kreatívval, aki vette a fáradságot, hogy elkészítsen egy anyagot a kiírt briefre, és még el is jött megmutatni, amit kitalált.

 

Persze aggodalom ide, aggodalom oda, a kezdetben kaotikusnak tűnő ötlethalmazból  ̶  ha lassan is, de  ̶  elkezdett kirajzolódni egy színvonalas rendezvény zsűrivel, technikával, budai rakparttal és elegendő jelentkezővel. Mit elegendő jelentkezővel, ötletes, lelkes, nyitott, izgalmas fiatalokkal, akik tényleg meglátták a lehetőséget a felhívásunkban, és akik közül sokan már azt is sikerként könyvelték el, hogy a korábban fiókba rakosgatott ötleteikről egyáltalán beszélhetnek azokkal a kreatívigazgatókkal, lapszerkesztőkkel, művészekkel, akik a Creative Open zsűrijét alkották.

 
creative open republic
 

Ugyan mind a „részvétel a fontos” filozófiáját követve nőttünk fel, azért mégis inkább azzal a szándékkal vettek részt közel ötvenen ezen a versenyen, hogy megnyerjék a fődíjat, ami egy 500.000 forintos ösztöndíj esetében  ̶  mondhatni  ̶  érthető. Végül hat olyan munkával találkoztunk, amelyekben elég fantáziát láttunk ahhoz, hogy egy végső prezentáció során is megmérettethessék magukat. A döntőben az élményalapú tanulástól kezdve a videókommentes applikáción át az alternatív zsoltároskönyvig mindent láttunk, utolsóként például egy olyan airbnb lakás ötletét, ami nemcsak szállást ad annak, aki Budapestre látogat, de történeteket is mesél erről a városról. Olyan történeteket, amelyeket nem tudhat akárki. Olyanokat, amelyeket csak az tud elmesélni, aki együtt él ezzel a várossal, és ami olyan élményt tud nyújtani annak, aki először jár itt, amilyet semmilyen vezetett városnézés nem fog soha.

 

Horváth Anna ötlete a narratív bútorokkal berendezett airbnb lakásról nemcsak azért győzött meg mindenkit, mert kifejezetten a kiírt briefre kidolgozott anyagról volt szó, hanem azért is, mert láttuk benne a megvalósíthatóságot, azt hogy egyszer tényleg lesz egy ilyen mesélő otthon Budapest valamelyik kerületében. Komporday Dóri BeSteam nevet viselő, az élményalapú tanulást támogató projektje nemcsak a Forbes Magyarország hasábjain mutatkozhatott be, de Szörnyi Kriszta felajánlásának köszönhetően az őszi TEDxBudapesten mindenki megismerheti azt az ötletet, melynek köszönhetően a kisiskolások a gyakorlatban is láthatják mindazon jelenségek működését, amelyekről egész nap hallhattak az iskolában. Puskás Marcell Blurred Lines címet viselő alternatív zsoltároskönyve annyira összetett, árnyalt, iróniával és társadalomkritikával átitatott jelenség volt, amit első ránézésre nem is igazán érettünk, csak a prezentáció végén értünk el egy olyan óriási aha-élményhez, amelyből még sokáig nem tudtunk felocsúdni. A 21. századi rapszövegekkel kevert zsoltárrészletek a speciális fóliákkal olvashatók így is, úgy is, attól függően, hogy az ember a modern kori vagy az antik próféták útmutatására vágyik inkább.


A Creative Open első fordulójával elértük a kívánt célt, ajtót nyitottunk azoknak a kreatív fiatalembereknek, akiknek a tarsolyában ott vannak a legjobb ötletek, és nem félnek megmutatni őket. Büszkék vagyunk erre a rendezvényre, mert aki eljött, az örömmel jött, aki ott volt, az egy kellemes élménnyel, néhány jó tanáccsal és igazán szerencsés esetben egy értékes nyereménnyel távozott.

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás