REPUBLIC GROUP

Ezüstöt nyertünk a Katona József Színház kampányával

2018-ban is kiosztották a legjobb kreatív tartalmaknak járó díjat, amit idén a művészet és szórakozás kategóriában a Katona József Színház és a Republic Group kampánya nyert meg, így megszerezve az ezüst CMA trófeát.

A Kreatív szaklap content marketing versenye, ahol az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait díjazzák. A Content+Marketing Award díjátadón Katona József Színházból közvetített 360 fokos stream-mel egy ezüstöt nyert az ügynökség, ezen felül bronzot ért a Pilkington számára készült online videósorozat, a Nagy szélvédőteszt is.

KIHÍVÁS:

A Katona József Színház Budapest, de talán az egész ország legnépszerűbb kőszínháza, az előadások állandó teltházzal futnak, az új bemutatókra hónapokkal az esemény előtt elkelnek a jegyek. A színháznak tehát első pillantásra nincs oka az aggodalomra, mégsem akartak megállni ezen a ponton, hanem tovább akartak lépni. Azt akarták, hogy ne pusztán teltház legyen, hanem fiatalok töltsék meg a színházat. Nem csak a színházkedvelő közönséget akarták megszólítani, hanem egy felnövő generációval akarták megkedveltetni a műfajt. Mivel a Katona mindig is nyitott volt az új, innovatív megoldásokra, ez volt a tökéletes pillanat arra, hogy a színház és a Republic Group találkozzon.

MEGOLDÁS:

Olyan megoldást kerestünk, ami többet mond el a színházról, mint amit eddig tudtunk róla. Ami olyan aspektust kínál, amivel korábban még nem találkoztunk. Mivel a színház ekkor már készült a Színházak Éjszakájára, evidens volt, hogy mi is ebben a produkcióban gondolkodunk. Ők is különleges előadásban gondolkodtak, mi is valami extra megoldást kerestünk, ami a 360°-os látószögű kamerán keresztüli élő közvetítésben öltött testet. A 360°-os streammel egy olyan technikai megoldást választottunk, ami már nem teljesen ismeretlen, de még mindig újdonságnak számít, még mindig egy új és izgalmas képivilágot jelent. Ráadásul megteremti a bennfentesség érzését, hiszen, aki telefonján, a tabletjén, vagy a számítógépén nézte a közvetítést az úgy érezhette, hogy a színészekkel együtt áll a színpadon, olyan részleteket, finom momentumokat vehetett észre, amit a nézőtéren ülők nem láthattak. A társulat, Shakespeare Hamletjének egérfogó jelenetén dolgozott, a színészeket három fiatal rendező között sorsolták ki, akik a maguk értelmezésében állították színpadra az ikonikussá vált jelenetet. A produkció címe így „Egérfogó háromszor” lett. A kommunikáció középpontjába az egyedülálló színpadi élményt állítottuk, azt hangsúlyoztuk, hogy most bárki a szereplők bőrébe bújhat, bárki lehet Hamlet, bárkiből válhat dán királyfi. Ezeket a motívumokat hoztuk vissza a vizuálokban, és a webes kommunikációban is. A szeptember 16-án este háromszor is futó előadást este 8-tól, és 10-től követhette nyomon Facebookon a közönség.

EREDMÉNY:

A Katona József Színházzal való együttműködésünk sikeres volt. Az elsőként streamelt, nyolcórás előadást követően, még az este tízes is abszolút teltházzal ment, noha a korábbi években a harmadik előadásra mindig megcsappant a nézőszám. A livestreamet a közvetítés napján közel 8000-en követték, mára 12579 megtekintésnél jár. A színház és a Republic Group együttműködéséről beszámolt a nyomtatott és az online sajtó is, valamint több tv stáb forgatott a Katonában.

Az első streamelt előadást követően, az este 10 órás is teltházzal ment, noha a korábbi években a harmadik előadásra megcsappant a nézőszám. Az élő közvetítést közel 8000-en nézték, majd a rendezvény utáni napokban is többen csatlakoztak, így 34 országból, 17.000 online követője volt az előadásnak - 40%-uk a 18-34 év közötti korcsoportból került ki, vagyis sikerült a fiatal generációhoz eljuttatni a darabot. Az előadással foglalkozott a Szinhaz.org, a Kreativ.hu, a 444.hu, és több TV stáb is forgatott a Katonában. Influencerek, és az ATV műsorvezetője, Krúg Emília is beszámolt az oldalán az előadásról, de csatlakozhattak Hamlet-hez a Katona Facebook oldalának követői is.

hírlevél

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás