REPUBLIC GROUP
Hajagos Rita

Jót csak együtt lehet alkotni

A Motorola és a Nike szakmailag megbecsült, nemzetközi csillogását adta fel Hajagos Rita a Red Lemon Media ügynökségért. Átállt a másik oldalra. Küldetéstudattal igyekszik a hivatását jobbá tenni.

Mi vonzotta a másik oldalra?

A Nikenál a világ egyik legjobb munkáját végeztem: kifelé látványos, szakmailag nagyon elismert, de olyan mélyreható stratégiai és marketingfeladat volt, amely nagyon messze állt attól a pr-szakmától, amelyet szerettem. A küldetés, hogy itthon jobbá tegyük a hivatást, behozzuk a hiányzó szemléletet, nagyon nagy motiváció. Úgy érzem, a váltás óta igazán a helyemen vagyok.

Tulajdonosként bizonyára megváltozott az élete.

Sokkal jobb így, de a szabadságnak ára van: nagy a felelősség. Igyekszem kiegyensúlyozottan kezelni a problémás eseteket, de persze van, amikor nálam is megpattannak a dolgok. Remek üzlettársaim vannak, szerencsére nemcsak az enyém a felelősség, ami megnyugtató, hiszen gyorsan nőttünk az utóbbi egy évben. Jelentős minőségi váltás történt az ügyfélkörben és a csapatunkban is. Ez új kihívások elé állított minket, de az ezzel járó felelősségen nem szoktam rágódni.

hajagos rita
 

Mitől lehetne jobb a szakma?

Látok olyan piaci trendeket, amelyek nem jellemzőek, de lehetnének, mint például integrált co-branding kampányok és együttműködés a véleményvezérekkel. Tavaly például a BrandFestivalon tartott előadásom után kaptam olyan visszajelzéseket, hogy furcsa dolgokról beszélek, mintha öt évvel előrébb lennék. Egyszerű dolgokról van szó, amelyek itthon még nem terjedtek el. A szemléletet kell megváltoztatni: a pr-szakma nem karót nyelt dolog. A közösségi médiában, digitális marketingben nálunk és a régióban is kiaknázatlan lehetőségek rejlenek. Ahonnan én jövök, az elmúlt három-négy évben a digitális csatornákon kívül nem is nagyon volt más kommunikációs tervezés.

Az ügynökségek vagy az ügyfelek hibájából kiaknázatlanok a lehetőségek?

Az ügynökségek nagyon jók, kreatív a szakma, de azt látjuk, hogy az ügyfelek nem állnak mindig készen a szupergyors cselekvésre. Hirtelen fejlődött nagyot a világ. A digitális technológiai váltással előkerült egy olyan generáció, amelynek az van a fejében, hogy mobileszközön bármit megold. Ők még nem minden márka számára jelentenek fizetőképes keresletet, de az ő igényeiket kell kielégíteni, ők a jövő.

Milyen az ügynökségek helyzete, hogy alakul a jövő?

Jót csak együtt lehet alkotni. Akik tényezők a szakmában, tartják a kapcsolatot, hozzájárulnak egymás fejlődéséhez. Jönnek új márkák, keresik a szolgáltatásainkat; startupok, IT- és pénzügyi szolgáltatók, trendi divatmárkák – széles a paletta. Eseményszervezés és termékbevezetés területén is látok fejlődést. Ahol nem volt jellemző a pr-tevékenység, ott is tapasztalják, hogy valami történik a social mediában. Ha megnyílik például egy fitneszterem, nem nagy szám, de ha menő és újszerű, igénylik, hogy ismert arcok bevonásával teremtsünk olyan felhajtást, amilyet maguktól nem tudnának.

hajagos rita
 

Mi tesz innovatívvá egy ügynökséget?

A csapat. Legyen kreatív, hogy személyre szabott, egyedi koncepciókat tudjunk eladni. Nagyon fontos a személyes fellépés, hogy röviden elmondjuk, milyen víziót látunk egy ügyfélben, milyen lehetőségei vannak itthon vagy a környező piacokon. Ha megvan az ügyfél, úgy kell vele foglalkoznunk, ahogy ő az elején elképzelte, vagy még egy kicsit jobban is.

Milyen az innovatív márka?

Olyan, mint amikor egy modellválogatáson nemcsak ott van egy szép lány, de van kisugárzása is, van benne valami plusz. Az a plusz, amely megfogja a másik oldalt, az ügynökséget is.

Hogy került kapcsolatba a Republickal?

Egy korai BrandFestival apropóján kerültünk kapcsolatba, akkor a Motorolánál dolgoztam. Külföldi előadót hoztunk a fesztiválra. A republicosok mindig valami kreatív ötlettel rukkoltak elő, mindig nyitottan álltak hozzánk, hozzám, amiből kölcsönös, szakmai tiszteleten alapuló, inspiráló kapcsolat lett. Együtt ötletelünk, ha hívnak, részt veszek a BrandFestival előkészítésében.

A Republic mit tesz hozzá a hazai reklámiparhoz?

Szemléletében, hozzáállásában meghatározó tényező az ügynökségi piac születésétől fogva a magyar kreatív szakmában. Tiszteletre méltó a sora azoknak a rangos neveknek, akikkel együtt dolgoztak. A legnagyobb itthoni multik kommunikációjában ott a kéz- és lábnyomuk. Az én fejemben a Republic mindig a Vodafone bevezetéséhez köthető. Ez régen történt, szuperjól csinálták, óriási löketet adott nekik és a piacnak is.

  Szerző: Vereckei András

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás