REPUBLIC GROUP

„Minden egy poszttal kezdődött…” - kreatívigazgatónk, Márton Szabolcs a transzparens versenyzésért szállt síkra a Cannes Young Lions kapcsán.

2019. március 26-28 között zajlott öt kategóriában a Young Cannes Lions előválogató verseny, amellyel kapcsolatban a Republic Group kreatívigazgatója erős kritikát fogalmazott meg.

2019. március 26-28 között zajlott öt kategóriában a Young Cannes Lions előválogató verseny, amellyel kapcsolatban Márton Szabolcs a Republic Group kreatívigazgatója erős kritikát fogalmazott meg az U30 nevű, fiatal kreatívoknak szóló Facebook csoportban. Az állásfoglalás komoly indulatokat kavart a szakmában, melynek következtében a verseny szervezői egy témakibontó kerekasztal-beszélgetést szerveztek. Márton Szabolcs vitaértékelő levelét lapunknak is elküldte, melyet változtatás nélkül közlünk:

„Young Cannes Lions – hogyan tovább?

Minden egy poszttal kezdődött és egy előremutató beszélgetéssel folytatódott. Két héttel ezelőtt első felindultságomban írtam egy üzenetet a Young Cannes Lions hazai előválogatójával kapcsolatban. Felindultságom nem az eredménynek, hanem a versennyel, a verseny lebonyolításával kapcsolatos meglátásaimnak volt a lenyomata. Természetesen nem a versenyzők ellen, a versenyzőkért szálltam síkra. Győztesekért és mindenki másért. Fontosnak gondoltam, hogy tisztán lássák a verseny működését, hogy senkiben ne fogalmazódhassanak meg kételyek, hogy kapjanak visszajelzést, hogy megértsék a döntéseket, hogy tanuljanak a hibákból, hogy jövőre erősebb, professzionálisabb pályamunkákkal álljanak elő. Még fontosabbnak tartom, hogy a világ legrangosabb kreatív versenyének előválogatója transzparens, korrekt, mindenki számára egyenlő feltételeket biztosító megmérettetés legyen.

A hangnem nem volt a leghelyénvalóbb, de a szándék nemes volt, a meglátásaimat, a véleményemet ma is vállalom.

A kezdeti online hadakozást egy izgalmas, előremutató, már offline beszélgetés követte, aminél nem volt kérdés, hogy kiállok és vállalom a vitát. Az este a kezdeti feszültségek után kifejezetten konstruktívra sikeredett, elhangzottak érvek, ellenérvek, születtek jó gondolatok, ötletek, amik mind-mind segíthetik a következő évi versenyt átláthatóbbá és magasabb színvonalúvá emelni.

Köszönöm mindenkinek, aki eljött és hozzátette gondolatait a témához. Köszönet a zsűritagoknak, különösen Kenczler Marcinak, hogy érteni akartak, hogy őszintén elmondták észrevételeiket. Köszönöm Marosi Gergőnek a moderálást, ami végig objektív és szakmai volt.

Örülök a munkacsoport létrejöttének és annak, hogy úgy álltunk fel, hogy értékes, progresszív ötletek születtek, zsűrizéssel, anonimitással, értékeléssel, a briefeket adó partnerekkel, szponzorációval kapcsolatban. A célom ez volt és nem több. Köszönöm, hogy partnerek voltatok ebben.

Gratulálok a nyerteseknek, sok sikert kívánok nekik a franciaországi megmérettetéshez.

Optimistán várva a jövő évi versenyt:

Márton Szabolcs

Republic Group

kreatívigazgató és vezetőségi tag”


Forrás: mediapiac.com

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás