REPUBLIC GROUP

Nagyszabású kampánnyal adja vissza a CHERRISK és a Republic Group a biztosítókba vetett hitünket

Magyar startup a világsiker kapujában

Nagy volumenű integrált kampányt indított a Republic a legújabb online biztosító, az Y és Z generáció igényeire tervezett CHERRISK bevezetésére. Az UNIQA belső startupjaként létrejött újgenerációs biztosítási modell szakít a szektorra vonatkozó sztereotípiákkal és a megváltozott felhasználói szokásokra kínál gyors, egyszerű és kötetlen megoldást. A konvenciókkal szembemenő termékbevezető kampány pozicionálásáért, stratégiai tervezéséért, teljes körű kivitelezéséért és PR-jáért a Republic Group felel.

2017 októbere és 2018 szeptembere között több százan léptek ki komfortzónájukból a Republic Group és az UNIQA országos kampányának felhívására. Mostanra már hivatalossá vált: az elmúlt egy év hatalmas, valamennyi célcsoportot megszólító projektmegbízása egy vadonatúj márka, a CHERRISK bevezetésének tudatos előkészítése jegyében zajlott.

A sikeres felvezetést követően az UNIQA támogatásával alapított belső startup, a Cherry HUB BSC Kft. a Republic Group-ot kérte fel az újgenerációs, online biztosítási platform, a CHERRISK launch kampányának teljes körű kivitelezésére. A háromlépcsős kutatási fázist követő pozicionálás meghatározása kulcsfontosságú volt az előkészületek során. Egy teljesen új biztosítási platformot kellett bevezetni a piacra, amelynek sikerén nem kevesebb múlik, mint a további európai országokra történő nemzetközi kiterjesztés. A Republic Group feladata a teljes teaser és bevezető kampány stratégiai-, kreatív- és médiatervezése, illetve kivitelezése, melynek jelenleg az első fázisa látható országszerte. Fontos célkitűzés volt, hogy a kommunikációs üzenetek a brand awereness növelése mellett direkt sales fókusszal is bírjanak.

A termékfejlesztést megelőző kutatások és ügyfélelégedettségi felmérések alapján visszatérő panaszként fogalmazódott meg az ügyfelek részéről, hogy gyakran keltik bennük azt az érzést a kárrendezés során a társaságok, mintha nem bíznának meg bennük. A körülményes bizonyítási procedúra, ami a kárrendezést jellemezte a múltban azonban már csak rossz emlék. Az elhúzódó, apróbetűkben kifogásokat felsorakoztató biztosításoknak intett búcsút az UNIQA, amikor két éve elindította ügyféltranszformációs programját, melynek egyik etapjaként is tekinthetünk a hazai fejlesztésű CHERRISK-re. A biztosítások alapjaihoz szerettek volna visszatérni, amikor még az egymást ismerő közösségek tagjai közösen vállaltak felelősséget, és segítettek a bajba jutottaknak szükség esetén. Egy átlátható, online közösség létrehozásával lehetőség van arra, hogy minden eddiginél nagyobb bizalmat szavazzanak a felhasználóknak, akiknek elköteleződését virtuális cseresznyékkel honorálja a CHERRISK. A felhasználók virtuális cseresznyéiket közösségi célok megvalósítására ajánlhatják fel vagy biztosítási díjuk csökkentésére használhatják.

A fentiekből és a termék adottságaiból (chatbot, gamification, online ügyintézés, recurring payment), valamint az újító szemléletű cégvezetés által megfogalmazott igények alapján hamar kirajzolódott egy friss, játékos, az internetes kultúra elemeit felhasználó kreatív koncepció, ami a szín- és eszközhasználattól a szövegezésig egységesen meghatározta a kampányt.

Szeptember 1-jétől négyféle színes teaser kreatívval találkozhatott a célcsoport billboard, peronposzter, TV és online felületeken, illetve a 4-6-os Combino villamosokon. Az „Alap, hogy…” hirdetések sikerét jól bizonyította, hogy a két hétig tartó teaser szakaszban már több ezer előregisztráció futott be az oldalra.  A launch kampány szeptember 17-i indulásakor az ország 400 pontján kihelyezett teaser plakátokat felváltották a lakás- és a casco biztosítások kreatívjai, a TV-ben és rádióban pedig elindultak a lakás- és utasbiztosítás szpotjai.

A kreatív tervezés során az volt a cél, hogy egyértelmű legyen a célcsoport számára, hogy a CHERRISK megbízik a partnereiben. Még akkor is, ha olykor hihetetlen, mesébe illő történet következtében történt a baleset, tűnt el a csomag, gyulladt ki a konyha.

A filmek a véletlenek olyan vicces láncolatát mutatják be, amik végül egy kellemetlen balesethez vezetnek. A narratíva egy izgatott ember kissé keszekusza történetmesélést idézi, ami kiszólásokkal vagy épp fölöslegesnek tűnő információkkal tűzdelt. Ezt a zavart monológot támasztja alá a hasonlóképpen „csapongó”, a nemzetközi trendeket követő vegyestechnikás képi világ, ami egyszerre idézi meg a múlt VHS-kultúráját és a jelen internetes mémjeinek világát.

A filmek elkészítése során az jelentette a legnagyobb kihívást, hogy megtartsuk a film sodró lendületét és a progresszív képi világát úgy, hogy közben a történet még mindig érthető maradjon és a termék bevezetését is jól támogassa.” – Márton Szabolcs, a Republic Group kreatívigazgatója.



  Hogyan lett a gyáli bányatóból spanyol tengerpart és hogy gyújtotta fel Bese kutya a konyhát?

A Republic és az Umbrella elképesztő csapatmunkájának eredményeként Barcelona homokos tengerpartján érezték magukat a szereplők az augusztusi forgatáson. Több mint 20 köbméter homokot terítettek el egy nap alatt a tóparton, a felvétel alatt pedig jet ski-vel vetettek hullámokat a mediterrán hatás érdekében. A filmben egy elszabadult quad csapódik egy hatméteres pálmafának, amit külön erre a célra szállítottak oda teherautóval.

A casting során meglepő módon nem a főszereplők kiválasztása okozta a legnagyobb dilemmát, hanem a lakásbiztosítás filmjében központi szerepet betöltő kanapé megtalálása. Cseh Renátó látványtervező olyan lakásbelsőt álmodott meg, ami bármelyikünk szomszédjában lakó egyetemista srác otthona lehetne - szülőktől örökölt kanapéval és örökmozgó kutyával. Végül a producer saját kanapéja győzőtt, amit a nappalijából szállítottak át a stúdióba.

A filmekben alkalmazott vegyes technika, a rajzfilmes animációk az óriásplakátokon és az online bannereken is visszaköszönnek. A káresemény kiváltó okai - a búvárt mélybe rántó polip vagy a konyhában rosszalkodó kutya - is rajzként jelennek meg a hirdetéseken, így rímelve a TV-reklámok képi világára.

„Filmben és az outdoor anyagokon egyaránt a valóság és a képzelet között ugrálunk. A vizuális világ az emlékezet működését idézi meg. Szinte soha nem emlékszünk teljesen pontosan minden részletre, a képzeletünk viszont megpróbálja kitölteni a lyukakat. Olyan képi- és hangelemeket használtunk, amik viccesen/megkapóan illusztrálják az adott helyzetet, nem beszélve arról, hogy lekövetik a mai vizuális trendeket is. Egy örömjáték volt.”Jancsi Mátyás, a Republic Group Head of Art-ja



Az ATL aktivitásokat erőteljes PR kommunikációval is megtámogatta az ügynökség. Több mint egy éve kifejezetten a CHERRISK teaser kampányának részeként havi rendszerességgel jelentek meg insurtech és fintech tartalmak a vezető hazai médiumok hasábjain Kurtisz Krisztián tollából, majd idén szeptember 14-én a CHERRISK és az UNIQA vezérigazgatója a hivatalos indulás előtt tartott sajtótájékoztatón jelentette be a forradalmi újítást az EXTRA Budapestben. A klasszikus corporate és brand PR aktivitások mellett, a márkát véleményvezérek is tovább népszerűsítik az Y és Z generációs célcsoportok körében. Olyan influencerekre esett a választás, akik rohanó és aktív életmódot élnek, folyamatosan úton vannak, és fontos számukra a saját maguk és környezetük biztonsága. Így láthatunk a következő hónapokban online tartalmakat Tóth Gabitól, Dancsó Pétertől, Wossala Rozinától, Szabó Zsófitól, Nyári Diától és Nagy Danitól.

„Minden ügynökség életében vannak olyan kiemelkedő projektek, amikre évek múlva, a folyamatosan változó trendek ellenére is büszkén tekinthet vissza. Azt gondolom, a Republic életében a CHERRISK kampány egyike ezeknek a projekteknek. Hatalmas kihívást és nyomást jelent minden termékbevezetés, de ebben az esetben még nagyobb a tét, hiszen a magyar piacon való sikeres szereplés a CHERRISK nemzetközi térhódításának záloga. Ugyanakkor az ügyféltől kapott hatalmas szabadságnak köszönhetően nem teherként, hanem felszabadítóan hatott a csapatra ez a kihívás, amit az első beérkező számok alapján sikeresen megugrottunk.”Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója


Stáblista:

Megbízó:

CHERRISK – CherryHUB Bsc Kft. Vezérigazgató: Kurtisz Krisztián IT igazgató: Fazekas Ferenc Innovációs igazgató: Matócza Szabina Marketing igazgató: Imre Kata

Ügynökségek:

Lead ügynökség, reklámügynökség: Republic Group Kft. Ügyvezető igazgató: Barna Tamás Innovációs igazgató: Fabricius Gábor Kreatívigazgató: Márton Szabolcs Client Service Director: Szilágyi Fiorella Head of PR: Zámbó Anna Senior PR Manager: Sipka Emese Group Account Director: Rummel Gábor Senior Projekt Manager: Merkel Judit Stratéga: Fási Kata Art Director: Kovács Adél Head of Art: Jancsi Mátyás Head of Copy: Román Dávid Copyk: Trkala Zsófia, Budaváry Balázs Grafikusok: Bertók Márton, Kolmann Ádám, Kovács Gergely

Produkciós ügynökség: Umbrella Project Account: Bóna Luca Rendező: Mendrei Miklós Operatőr: Rácz Dániel Producer: Angyal Gergő Gyártásvezető: Szeles Gábor Rendezőasszisztens: Gyovai Zoltán, Bartóki-Gönczy Nóra PA: Skobrics Dániel Látványtervező: Cseh Renátó Berendező: Schöffer Zoltán Stylist: Glaser Marcsi Öltöztető: Zepkó Ferenc Fecó Smink: Murányi Orsi Haj: Galántai Katalin Focus puller: Kovács Attila Kamera asszisztens: Mecseki Csaba DIT: Szandra Márton Video asszisztens: Barczay Attila Fővilágosító: Billik Attila Bill Casting: Agatics Antal Állatidomár: Látrányi Orsolya Helyszín és jet ski: Fundy Fun Park Quad: Pereg György Transzport: Rétfalusi József Szereplők: Tűzkő Salamon, Tatyana Gonzales, Agatics Antal, Janoch Dénes, Dezső Mariann, Kulcsár Kitti, Hitka Lili, Dezsó Ágnes, Sztovik Hari

Animációk:Airplan Studio

Médiaügynökség:Art Média

 

hírlevél

25 Trend, ami nélkül nem létezhetsz 2018-ban

AI, VR, generációk, vizuális kultúra, digitális trendek. Kíváncsi vagy, hogy a technológiai változások milyen hatással vannak a fogyasztókra? Érdekel, hogy a trendekre milyen stratégia mentén és eszközökkel érdemes reagálnia egy márkának? Töltsd le trend-előrejelzésünket!

Feliratkozás