A NAGY BRITMÁNIA

A nagy Britmánia – a szigetország mint termék

Feladat:

2006-ban a Brit Nagykövetség és a British Council nagyszabású feladat elé állította a Republic csapatát. Olyan országos, egyedi eszközöket és felületeket felhasználó kommunikációs offenzívát és programsorozatot kellett indítanunk, amely méltóképpen reprezentálja és emeli az Egyesült Királyság imidzsét. A kampány hívószavai az aktualitás, a kulturális diverzitás és az innováció voltak.  

Megoldás:

A Republic megálmodta a Nagy Britmániát, ami egy event alapú több évados kommunikációs platformmá nőtte ki magát. Magyarországon ez volt az első olyan projekt, amely a kulturális értékeket az üzleti igényekkel próbálta ötvözni, ráadásul sikerrel. A világsztárok bevonásával zajló rendezvénysorozat a legnagyobb budapesti helyszíneken zajlott (Millenáris, Trafó, A38, Néprajzi Múzeum), de ad hoc performanszaival olykor az utcát is maga alá gyűrte. Az ingyenes rendezvénysorozat 4 hetes anglo-ünnepéllyé fejlődött, és már az első évben a megkérdezettek 70%-a hallott a programról.  

Eredmény:

A British Council a Nagy Britmániát a mai napig a legsikeresebb kulturális rendezvényeként emlegeti. Csak a nyitóeseményen mintegy 5000 látogató vett részt, illetve a VIP vendégek száma is elérte a 600-at. A projektben olyan márkák vettek részt, mint a MINI, a British Airways, a Nike, a Motorola, hogy csak a legnagyobbakat említsük. A programsorozatért a médiaszolgáltatók is sorban álltak: a Metropol, a Kreatív, a Wan2, a Stílus Magazin, a Radio Café mind a mi eseményeinktől zengett. Így a valójában elköltött 60 millió Ft-os büdzsé PR-értéke a tízszeresére, becsült értéken 600 millióra dagadt.

hírlevél

Releváns munkák