BRIT NAGYKÖVETSÉG

KIHÍVÁS:

A budapesti Brit Nagykövetség már 1953 óta rengeteg erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy hogy a két ország stabil, jó kapcsolatát fenntartsa, és segítse a mindkét fél számára fontos értékek megosztását, átadását a másik félnek. A nagykövetség a Republic Group csapatát bízta meg, hogy partnerként vegyen részt abban a kampányban, amelynek során az Európai Unió politikusainak és döntéshozóinak figyelmét szeretnék felhívni a túl nagy bürokráciára, a felesleges vagy bonyolult szabályokra, amelyek megnehezítik a vállalkozások sikeres működését.
A bürokrácia az Unió egyik legjelentősebb gazdasági akadályozója, egy olyan teher, amelytől minden ember szenved, de kizárólag a politikusok tudnak rajta változtatni. Sokszor azonban pont ők, a döntéshozók nem is tudják, milyen terhet jelentenek ezek a szabályozások az állampolgárok mindennapjai során.

MEGOLDÁS:

A kampány fő elemeként a Republic Group felépített egy labirintusszerű installációt, vagyis „burEUcratia” országát Budapest szívében, az Erzsébet téren. Aki ebbe belépett, 6 emberrel és 6 különböző, fiktív történettel találkozhatott a bürokrácia labirintusában haladva. Ezzel mindenki, de leginkább a fő célcsoportunk, a politikusok figyelmét kívántuk felhívni arra, hogy milyen is, amikor egy korábban megfoghatatlannak látszó probléma valódi negatív élményként ölt testet.
Ezeknek a döntéshozóknak szerveztünk egy eseményt, ahol a labirintuson keresztülhaladva keresték meg a kiutat szó szerint és átvitt értelemben is, hiszen odabent az EU-s állampolgárok valódi életének valódi problémáival, csalódottságával kellett szembesülniük. A falakon bemutatott történetek azok a zsákutcák voltak, amelyekbe a cégek nagyon könnyen belefuthatnak, és amelyek  ̶  a bürokráciának „köszönhetően”  ̶  gátolják a fejlődésüket, a sikereiket. A labirintus vendégei számára hirtelen közelebb kerültek azok a kérdéskörök, amelyekkel eddig csak papíron és elméletben találkoztak, és így másképp tekintettek a helyzet megoldására.

EREDMÉNYEK:

A kampány kiemelkedő sikereket ért el: PR-hatása hazánkban és nemzetközi viszonylatban is jelentős volt, a nagy hírportáloktól a politikai és szakmai blogokig számos sajtóorgánum foglalkozott a kampánnyal és a bürokrácia kérdéskörével, több vezető politikus és EU-s döntéshozó megjárta a labirintus útvesztőjét, többek között Glattfelder Béla, az Európai Parlament Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési bizottságának tagja, valamint Jonathan Knott, az Egyesült Királyság budapesti nagykövete.
A brit nagykövet úr burEUcratia országában tett látogatását követően így nyilatkozott:
„Az Egyesült Királyság arra kéri az Európai Bizottságot és az Unió tagállamait, hogy továbbra is tegyenek konkrét lépéseket a gazdaságnövelő intézkedések elfogadásának és a bürokrácia csökkentésének támogatására az EU-s szabályozásokban, mert ez a közös érdekünk.”

hírlevél

Releváns munkák