CHERRISK

KIHÍVÁS

“A biztosítás jó dolog. Csak jól kell csinálni.”

Az UNIQA Csoport Közép- és Kelet-Európa egyik vezető biztosító társasága. 18 országban tevékenykedik, több mint tízmillió ügyféllel rendelkezik, akiket 21 ezer munkatársuk szolgál ki. Az UNIQA közel húsz éve van jelen Magyarországon is, az innovatív termékfejlesztései és tapasztalata stabil hátteret nyújt az ügyfeleinek.

Az elmúlt másfél évben az UNIQA egy új márka, a CHERRISK bevezetésén dolgozott, amely  az Y és Z generáció tagjait megszólító online biztosító platform. Az UNIQA új startupja a pénzügyi világban merőben új képi világgal és innovatív ötletekkel dolgozik.

A CHERRISK egy újgenerációs biztosító modell, amely visszanyúl a biztosítás gyökereihez: a közösség erejére építenek, ahol a felek közötti bizalom kulcsfontosságú. Egy online közösség létrehozásával a CHERRISK bizalmat szavaz felhasználóinak: elköteleződésüket virtuális cseresznyékkel jutalmazza. A felhasználók az így megszerzett cseresznyéiket biztosítási díjuk csökkentésére, vagy közösségi célok megvalósítására használhatják fel.

A Republic feladata a teljes teaser és launch kampány stratégiai-, kreatív- és médiatervezése, illetve kivitelezése volt.

MEGOLDÁS

A CHERRISK kampány során egy olyan egyedülálló kreatív koncepciót alkottunk meg, amely vegyes technikás képi világot alkalmazott. Az arculati elemek szín- és eszközhasználatai, valamint szöveges részei is a márka egyedi, innovatív oldalának bemutatására törekedtek. Az internetes kultúrát és a mémek világát felidéző koncepció egyértelműen a fiatal generáció tagjait szólította meg.

A CHERRISK launch kampányát megelőző bevezető kampány plakátjaival négyféle  verzióban találkozhattunk országszerte. Billboardokon, peronposztereken, 4-6-os villamosokon láthatta a célcsoport az “Alap, hogy...” teasereket. A két hétig tartó teaser szakasz TV, rádió és online megjelenései is elősegítették azt, hogy ebben az időszakban több ezer előregisztráló érkezett az oldalra.

A launch kampány előkészítése során a bizalmi faktor előtérbe helyezése volt a legfontosabb szempontunk. A CHERRISK megbízik ügyfeleiben, elhiszi a történeteiket, még akkor is, ha azok valószerűtlenül hangzanak. A teaser kreatívokat szeptember 17-én a launch kampány váltotta fel. Országszerte több, mint 400 kihelyezett óriásplakát tájékoztatott a lakás- és casco biztosításról, a két TV és rádió szpot pedig az utas- és lakásbiztosításról szólt.  

A két TV szpot olyan véletlen események láncolatát idézi, amelyek egy balesethez vezettek.   A 30 másodperces vicces szpotok vegyes technikás képi világgal dolgoztak. A rajzfilmes animáció, rajzok, mémek és film keveréke a történetmesélést egészíti ki: az izgatott és kusza beszámolót, amit a biztosítók sokszor hallhatnak kárfelmérés közben.

A CHERRISK launch kampányát influencerek bevonásával is népszerűsítettük. Olyan véleményvezéreket vontunk be, akik aktív és pörgős életmódot folytatnak: Tóth Gabi, Dancsó Péter, Wossala Rozina, Szabó Zsófi, Nyári Dia és Nagy Dani.

EREDMÉNY

A kampány ideje alatt több ezer regisztráló érkezett a CHERRISK oldalára. A felhasználóktól kapott értékelések is a CHERRISK gyors és gördülékeny ügyintézését dicsérték: olyan visszajelzés is érkezett, mely szerint a dokumentumok feltöltése után két órával elindították az utalást.

A CHERRISK közösségen alapuló támogatási programja három szervezetnek gyűjt adományokat: a Bátor Tábor, a Heim Pál Gyermekkórház és a Tapolcai Járdányi Pál zenei iskola támogatására ajánlhatják fel virtuális cseresznyéiket a felhasználók.

Az eredményes PR kommunikáció folytán havi rendszerességgel olvashattunk insuretech és fintech tartalmakat Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója tollából. Ennek köszönhetően a vezető hazai médiumok hasábjain számos alkalommal találkozhattunk CHERRISK-ről szóló cikkekkel. A launch kampányt megelőzve, Kurtisz Krisztián vezérigazgató az EXTRA Budapestben tartott sajtótájékoztatóján beszélt az UNIQA forradalmi startupjáról, a CHERRISK-ről.

 

A CHERRISK bevezetése hatalmas kihívást jelentett az ügynökség életében. Büszkeséggel tölt el minket, hogy nem csak egy sikeres kampányt terveztünk, de a szakma elismerését is kivívtuk: ezüst díjat nyertünk a Prizma Kreatív PR Díj 2018-as versenyén, valamint két arany és egy bronz díjjal gazdagodtunk a Kreatív Craft Award díjátadón.

     

Releváns munkák