GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL

KIHÍVÁS: A FÜST ELSZÁLL, A KARTELL MEGMARAD

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) független államigazgatási szervként ’91-es alapítása óta a piaci verseny tisztasága fölött őrködik, jelenleg közel 120 főt foglalkoztat, és elsődleges jelentőséget tulajdonít a kartellekkel szembeni küzdelemnek.
Nem csoda, hogy izgalmas kihívásként fogadtuk egy ekkora és ilyen jelentős szervezet társadalmi célú kampányának megtervezését. A Republic Group feladata egy olyan témával szembeni aktivitás kiváltása volt, amiről eddig még talán nem is hallott sokat a célközönsége. A kartellek elleni küzdelem harci zászlaját kellett felhúznunk.  Ezért nagy hangsúlyt fektettünk az edukációra és az engedékenységi kérelem népszerűsítésére – ez azokat segíti, akik ki szeretnének lépni egy kartellből. Már az elején világossá vált, hogy száraz jogi terminusokkal nem fogunk célt érni, ezért úgy döntöttünk, legyen a kampány bevállalós.
Így számítottunk is arra, hogy nagy visszhangja lesz nemcsak az általános, de a szakmai médiumokban is.

MEGOLDÁS: INTEGRÁLT KAMPÁNY A TUDATOSÍTÁS ESZKÖZÉVEL

A Republic Group a megbízást közbeszerzési tenderként nyerte, ami azonban semmit sem csökkentett a ráfordított energiánkon.  A kampány azon a kreatív gegen alapult, hogy olyan szokatlan rejtekhelyeket mutattunk, ahol folyhatnak kartell megbeszélések. Az egyedi kreatívokat eltúloztuk, hogy érdekesek legyenek, és kitűnjenek az intenzív téli reklámzajban.
A kampány központi üzenete a Nem marad köztetek volt, azaz hogy a kartellezés előbb-utóbb bizony kitudódik. A figyelemfelkeltő vizuál és a provokatív headline után a body szövegek magyarázták el a kampány pontos célját: Akkor is szem előtt lehetsz, amikor a legkevésbé gondolnád. Ha kartellezel, a felelősségre vonás elkerülhetetlen. Engedékenységi kérelemmel most még megúszhatod. Tudj meg többet a kartell.gvh.hu oldalon!
A kampány sikerét a jelentős médiajelenlét és az egyedi felületek létrehozásának lehetősége is segítette. Ennek eredményeként a Republic Group targetált kihelyezésekkel és újszerű médiahasználattal színesítette a kommunikációt.

EREDMÉNYEK: A KARTELLELLENES TÁRSADALMI CÉLÚ KAMPÁNY EREDMÉNYEIRŐL

A Republic Group által tervezett kampány offline összesen közel 700 beltéri és kültéri felületen jelent meg. Online is nagyon jól teljesítettünk, a 6 hetes kampány során összesen 5.362.389 megjelenést (AV) és 4.895 kattintást (CT) generáltunk. Ezek mellett a kampány a nem fizetett megjelenések területén is eredményes volt, hiszen sok cikket, rengeteg posztot és kommentet eredményezett. Összességében tehát a GVH és a Republic Group Kartellekkel szembeni közös küzdelme sikeres volt, amit a bejelentések számának növekedése is mutat.

hírlevél

Releváns munkák