METRO

Challenge: Egységes árkommunikáció kiépítése

A METRO Kereskedelmi Kft. 1993 óta a magyar kereskedelmi piac egyik legmeghatározóbb szereplője. Anyacége a METRO Cash & Carry International a világ 26 országban van jelen, több mint 750 áruházzal, 117.000 munkavállalóval rendelkezik és a tavalyi évben közel 66 milliárd euró árbevételt produkált. Mivel a METRO Cash & Carry rendkívül összetett árazási technikát használ, a Republic Group feladata az volt, hogy térképet adjon a vásárlók kezébe, és kiépítésen egy egységes árkommunikációs rendszert. A térkép azonban önmagában nem elég, ha azt senki nem látja, nem használja, ezért olyan módon kellett mindezt megtennünk, hogy átlépjük a vásárlók ingerküszöbét.  

Solution: A banán is lehet piros

A Republic Group-ban szeretjük kiforgatni a világot a sarkából, és ez most sem volt másként. A különféle árazások megkülönböztetésére egy könnyen megérthető és azonosítható színkódolási rendszert, a bemutatáshoz pedig egy meghökkentő ábrázolásmódot választottunk. Hogyan? Megmutattuk, hogy a banán is lehet piros. A Republic Group stratégiája az image fókusztól a taktikai fókusz irányába tartó 3 fázisú kommunikáció volt. Az árkommunikációt egységesen „SIKER ÁRAKNAK” neveztük, és ezt az umbrella kifejezést egészítettük ki az egyes kategóriákra jellemző jelzőkkel, és jelöltük markánsan elkülönülő színekkel, piktogramokkal. A Republic Group által készített árkommunikációs kampány megjelent in- és outdoor felületeken, egyedi polcmatricákon valamint egy saját microsite-ot is kapott.  

Results: Tisztább kép, kényelmesebb vásárlás

Fényt vittünk a sötétségbe, hogy a vásárlók könnyebben eligazodjanak, aminek hatására a vásárlói kedvük is nő. A Republic Group új árazási kommunikációját az összes hazai áruházban egyszerre vezettük be, az eladáshelyi kommunikációt különböző direkt marketing eszközökkel (dm, edm) támogattuk.

hírlevél

Releváns munkák