OMNIA Születésnapi Aromazsúr PR stratégia

KIHÍVÁS:

50 éve, 1968-ban került a polcokra az OMNIA, az igazi magyar kávé. A szocializmus évtizedeiben a szemes és őrölt változatban is elérhető OMNIA volt a legnépszerűbb kávé, de a márka fogyasztói ismertsége mind a mai napig az elsők között van. A régi kisboltokban a kávédarálók jellegzetes hangja meghatározta a kávévásárlás hangulatát, a kávé erőteljes aromája évtizedekre a kávészeretők emlékeibe vésődött. Elmondhatjuk, hogy az OMNIA nem egy terméket dobott a piacra, hanem életérzést és szokást is adott az ikonikus kávébaba-csomagolású kis zacskók mellé.

A ’60-as évek végén egyre szélesebb körben elterjedő kávé nem csak az otthonok és családi összejövetelek alapvető kelléke lett: sorra nyitottak OMNIA kávészalonok. Az eszpresszók illata betöltötte a Rákóczi utat, a Szent István körutat és a Vígszínház környékét.  „Az eszpresszók tekintélyes részében is Omniából főzik az illatos duplát; a vendéglátóipar Balatonlellén Omnia kávékoktélbárt létesített, a Pannónia Szálloda és Vendéglátó Vállalat pedig a siófoki Hangulat presszót alakítja át a jövő szezonra Omnia-szalonná.” – írta 1969-ben a Népszava.

Az azóta eltelt fél évszázad a márka életében is több ponton jelentett változást. A csomagolás többször megújult, az aktuális trendekhez igazodott. A kávébabát felváltotta a fríz hölgy, a kommunikációs üzenet középpontjában a 2000-es évek elejétől az együtt töltött közös pillanatok, az otthon és a család állnak.

Az OMNIA nem csak 50 éves múltja és széles termékpalettája miatt meghatározó, a reklámiparban is lerakta névjegyét. A márka értékes televíziós kisfilmekkel gazdagította és élénkítette a magyar reklámipart, de az OMNIA készítette el az első hazai fényreklámot is.

A projekt kapcsán azzal a kihívással szembesültünk, hogy a márkák születésnapjai jellemzően teljesen indifferensek a fogyasztók számára. Hogyan lehet ennek ellenére értéket teremtővé, izgalmassá, bevonóvá, érzelmeket megmozgatóvá, a márkához méltóvá tenni az Omnia 50. születésnapját, úgy, hogy előremutató és ne nosztalgikus legyen?

MEGOLDÁS:

A jubileumi születésnap alkalmából sajtó- és partnereseményt, illetve fogyasztói eseményt szerveztünk az OMNIA részére az ikonikus Dunapark Kávéházban.

Az OMNIA Születésnapi Aromazsúr keretében Góg Angéla food stylist és Lipovszky Csenge illatesztéta segítségével mutattuk be az elmúlt 50 év meghatározó ízeit és illatjegyeit. A formabontó, interaktív előadáson Angéla és Csenge bebizonyították, hogy az illatok, aromák segítségével vagyunk képesek a lehető legpontosabban felidézni egy-egy kedves emléket.

Sajtó- és partnereseményünkön a Jacobs Douwe Egberts kollégái, partnerei, újságírók és influencerek vettek részt. A fogyasztói eseményünket május első vasárnapján, anyák napján tartottuk, mert az ünnep üzenete is jól összekapcsolható a márka üzenetével.

EREDMÉNYEK:

A sajtó- és partnereseményünk számos sajtómegjelenést generált, jellemzően nagy elérésű felületeken – többek között Origo, Index, FemCafe, Blikk, NoSalty, Mindmegette –, magas relevanciamutatóval.

  • AVE érték: 23 440 200 Ft
  • Reach: 2 344 066 UV / olvasó
  • Relevanciamutató: 51
  • Megjelenések száma: 19

Fogyasztói eseményünk eredményei is magukért beszélnek!

  • 842 take-away papírpoharas kávéval leptük meg a látogatókat.
  • A Dunaparkban, helyben 776 csészényi kávét fogyasztottak el vendégeink.
  • 541 vendégünk írásban is megosztotta velünk az OMNIA kávéhoz kapcsolódó emlékeit. Sőt, sokan hoztak magukkal fényképeket, leveleket, újságcikkeket, otthon őrizgetett relikviákat.
  • Gazdára talált 540 darab OMNIA díszdoboz is.
  • Baristáink megközelítőleg 11 kg kávét főztek le.

Az OMNIA története folytatódik! Az emlékezetes születésnap után további 50, emlékekben gazdag évet kívánunk!

hírlevél

Releváns munkák