Pilkington case study

Kihívás

A több mint 40 országban jelenlévő Pilkington, 51 gyárával és közel 30 000 alkalmazottjával nyugodt szívvel nevezhető a szélvédők igazi szakértőjének. Olyan autókban található Pilkington szélvédő, mint a Ford, a Volvo, a Jaguar vagy a Rolls Royce. Mindezek ellenére valljuk be, nem egy autóüvegről gondolnánk, hogy a virágzó kreativitás táptalaja tud lenni. De, mint mondani szokás, nincs megoldhatatlan kommunikációs feladat, maximum béna kreatív vagy makacs, maradi ügyfél. Márpedig a 200 éves múltra visszatekintő, és a világ legnagyobb autómárkáit kiszolgáló autóüveggyártójának hazai szakembereire egyik jelző sem igaz. Mint ahogy a Republic csapatára sem, ezért is kaptuk mi feladatul egy izgalmas branded content kidolgozását.

Megoldás

„Csináljuk egy vírusfilmet!” - hangzik el sokszor a mondat szakavatott szájakból. Pedig ez a mondat nem létezik. Legalábbis nem az alkotó dönti el, hogy az adott tartalom fog-e terjedni virálisan vagy sem. Általában nem. Mert az internet népe nagyon kritikus ám. Nekik olyan ötletes, bevállalós, szélsőséges, reklámszagmentes videó kell, amit önszántukból megosztanak. Azért, mert jó, mert vicces, mert néhány pillanatra kizökkent. És akkor még azt a pici logót is megbocsátják a film végén. Mindezek szellemében cselekedtünk, és bejött. Kreatív energiáinkat szabadjára engedve, sikerült egy olyan nem hétköznapi videót létrehoznunk, amiért rajongtak az emberek.

Eredmény

A Pilkingtonhoz ezentúl nem csak számtalan meghatározó üvegipari szabadalom fűződik, de egy jópofa, vicces vírusfilm is, amely 1 hónap alatt közel 500.000 megtekintést ért a YouTube-on!

hírlevél

Releváns munkák