SANOMA

KIHÍVÁS: HOGYAN ÉRJÜK EL, HOGY A MÉDIATERVEZŐK SZÁMOLJANAK A SKYPE FELÜLETEIVEL?

A Sanoma Media Budapest a régió egyik legnagyobb médiapiaci szereplőjének magyarországi leányvállalata. Számos márka és hirdetési felület tulajdonosa, és többek között a Microsoft tulajdonában lévő Skype felületeit is értékesíti  ̶  ami a maga több mint 300 milliós aktív felhasználói bázisával a világ egyik legnépszerűbb közösségi hálózata. A Skype egy olyan ingyenes telekommunikációs multiplatform, amely az internetes (videó)telefonálásra specializálódott. Az applikáció számítógépen, tableten és okostelefonon is egyaránt futtatható, így kiválóan alkalmas online hirdetések és kampányok lebonyolítására. A Sanoma Media a Republic Group kreatív csapatában érezte az erőt ahhoz, hogy egy sikeres kampánnyal a 2014-es labdarúgó-világbajnokság ideje alatt a Skype-ot mint hirdetési felületet a médiatervezők homlokterébe helyezze. Feladatunk kettős volt: úgy kellett aktivitást kiváltanunk, hogy közben edukáljuk is a partnereket.

MEGOLDÁS: B2B PROMÓCIÓ A TOP-10 ÜGYNÖKSÉGNEK

A Republic Group úgy gondolta, hogy a magyarázat helyett jobb a tapasztalás. Május közepén egy háromnapos promóciót szerveztünk a 10 legnagyobb médiaügynökségnek, és a 2014-es világbajnokságot felhasználva mutattuk be a Skype-ot. A brazil fesztivál hangulatú aktivitások alkalmával az ügynökségek munkatársai egy szórakoztató kérdőívet tölthettek ki két brazil játékosnak öltözött host segítségével. A promóció során a médiatervezők csapatát Skype-on keresztül összekapcsoltuk a Sanoma értékesítőivel, akik 11 kérdést tettek fel nekik. A kérdéssorba természetesen belecsempésztünk a Skype hirdetési felületeivel kapcsolatos hasznos piaci információkat és statisztikákat is. A csapat minden helyes válasz után kapott egy „játékost”, aki egy mágneses focipályára került. A kérdéssor végére elkészült a csapat kezdő felállása, stratégiája, amiről azonnal fotó készült. A „meccs” végén minden kérdésre elárultuk a helyes választ, és megajándékoztunk minden csapatot egy Brazuca labdával (a 2014-es világbajnokság hivatalos labdája).

EREDMÉNYEK: 50%-OS NÖVEKEDÉS A SKYPE FELÜLETEIRE TÖRTÉNŐ FOGLALÁSOKBAN

A Republic Group jóvoltából a promóció rendkívül sikeres lett, és nagy buzzt generált az ügynökségek között. A felületre történő foglalások a következő hónapokban 50%-kal nőttek. Továbbá a kampány a 2014-es nemzetközi Microsoft Emy Creativity Awardson shortlistesként a legjobb 8-ba jutott.

hírlevél

Releváns munkák