TRANSPARENCY INTERNATIONAL

KIHÍVÁS:

1993 hajnalán néhány civil úgy határozott, hogy állást foglal a korrupcióval szemben. A küzdelem eszközéül megalapították a Transparency Internationalt. Ma a mozgalom már több mint 100 országban van jelen, és rendíthetetlenül kavarja a kollektív tudat állóvizét, hogy végre elérkezzen a változás. Még mindig rengeteg a munka a korrupció felszámolásáért, de az erőfeszítés eddig sem volt hiábavaló. A TI felel számos nemzetközi antikorrupciós egyezmény tető alá hozásáért, a korrupt vezetők vád alá helyezéséért, az illegálisan szerzett vagyonok elkobzásáért. Volt, hogy nemzeti választások álltak vagy buktak a korrupció elleni küzdelmen, sőt multinacionális vállalatokat is felelősségre vontak korrupt gyakorlatukért. A Republic Group élt a lehetőséggel, hogy a TI számára egy olyan brand-aktivációs kampányt készítsen, ami képes hatékonyan kommunikálni a szervezet fő fókuszát, és tálalni a működésük esszenciáját: a korrupció elleni küzdelmet.

MEGOLDÁS:

A Republic Group már korábban is dolgozott a Transparency Internationallel, így készen állt arra, hogy egy következő szintre emelje az együttműködést. Az ötlet ezúttal olyan elemi módon utalt a korrupcióra, ami egy kényelmes, laza környezetben is dekódolhatóvá tette a témát és annak súlyát. A Republic Group bemutatta a Politikus Fröccs című kampányt, amit kifejezetten a nyári fesztiváloknak dedikált azzal a céllal, hogy a célcsoport a saját italán, a saját pénztárcáján érezhesse a korrupció hatását. A fröccs ráadásul kritikus mértékegység egy buliban, és egy magyar fiatal a fröccsben nem ismer tréfát. Az ügynökség létrehozta a szóda és a bor hűs vegyületének politikus kiadását, amiből „jó” korrupt szokás szerint ellopták a bort, így a fröccsre szomjazó fiatalok ténylegesen megkóstolhatták a korrupció ízét.

EREDMÉNYEK:

Aláírások ezrei gyűltek össze a trükkös italok hatására. A nyári fesztiválok lakói ugyanis kikérték maguknak a korrupt fröccsöket.  A sajtó kiemelten foglalkozott a kampánnyal, sőt Európa legnagyobb fesztiválján, a Szigeten nem hivatalos brand nagykövetek segítették az akció terjesztését.

hírlevél

Releváns munkák