REPUBLIC GROUP

Aranyesőt zúdított az országra a Bors és a Republic Group

Budapest, 2020. március. 23. Új, egyedi kampányt mutatott be Magyarország egyik legnagyobb bulvár napilapja, a Bors. Az Aranyeső című nóta koronázatlan királya, Bódi Guszti személyesen hozza el a 10 milliós főnyereményt az olvasóknak. A nyereményjáték promóciójáért, valamint a kommunikációs stratégiáért a több mint 100 főt foglalkoztató Republic Group felelt.


Háttér

Az internetes hírportálók és az online médiumok térnyerésével folyamatosan nő az olvasókért folytatott harc a bulvár napilapok körében is. A Borstól megszokott humoros, enyhén szarkasztikus hangvétel és az önirónia jellemzi a legújabb kampányt is, ami nagyon jól rezonál a napilap olvasótárborával. Az olvasószám növelésének érdekében olyan nyereményjátékra és kommunikációs megoldásra volt szükség, ami nagyban elüt a megszokottól. A Bors idén februárban útjára indított nem mindennapi kampányának középpontjában a 10 millió forint értékű nyeremény és Bódi Guszti állnak.

 A napilapok adottságából fakadó, mindennapok történéseire való gyors reagálás tükröződik a headline-ban is:

Helló, itt a ló, itt meg a lóvé!

Simon Zsuzsanna – Marketingvezető, Bulvár napilap divízió: „A Bors életében 2020-ban új időszámítás kezdődött, és ezt szerettük volna a kommunikációban is érzékeltetni. Olyan kommunikációs platformot kerestünk, ami újszerű, meghökkentő, és a reklámzajból kellőképpen kitűnik. Az Aranyeső dal volt a kiindulási pont, és a Republic kreatív csapata tökéletesen ráérzett, hogy vizualitásban valami nagyon újat kell hozniuk, olyat, ami a mulatós nóta stílusának tökéletes ellenpólusa.

A prezentáción nem hittünk a szemünknek, annyira meglepett minket a képi világ, de aztán rájöttünk, hogy pont erre van szükség. Egy olyan megoldásra, amit minden néző észrevesz, mert szokatlan és furcsa, de mégis vonzó.

A kampány indulása után izgatottan vártuk az eredményt. A példányszámok bebizonyították, hogy merésznek kell lenni, mert a fogyasztó ingerküszöbét különben nem érjük el.” 


Megvalósítás

Az integrált reklámügynökség a produkciós csapattal együtt a ’trash kultúra’ színes világából merített inspirációt a képi világot illetően is. Az animáció során kollázs technikát alkalmazták. Az ismert közszereplő szürreális környezetbe helyezésével, illetve a rikító színek használatával a reklám üzenete egyszerűen és könnyen utat talál a fogyasztókhoz: - a Fekete Szemek királya Bódi Guszti elhozza a nyereményesőt az olvasók számára.

Gusztival és az arany forintokat szállító pegazusával az online térben Google display hirdetések és YouTube pre-roll videók formájában, offline pedig a TV-ben és citylightokon találkozhat a nagyközönség. A nyereményjáték ideje alatt a Bors címlapokon (kivétel a vasárnapi Bors) kell keresni a feltéphető matricát, melynek a hátoldalán szerencsés esetben három egyforma szimbólum, vagy a MIL, illetve a LIO felirat található. A játék egészen március 24-ig tart.

Márton Szabolcs – kreatívigazgató, Republic Group:

Amikor briefeltek bennünket, azt mondták, aranyeső, mi azt mondtuk, legyen. Amikor prezentáltuk az ötleteket, mi azt mondtuk arany lézersugár, Bódi Guszti, Holle anyó. Ők azt mondták, legyen. Lett. Jutalomjáték.”

Kovács Adél – art director, Republic Group:

Mindenekelőtt szürreális. Ezért megpakoltuk azt a bizonyos táskát, és a giccstrash, szinte mindent elbíró vizualitásával alkottuk meg az aranyló univerzumot. Beszélő lovat adtunk Guszti alá, felruháztuk őt - a Cyclopsot is leköröző - szuperképességgel, majd elhittük, hogy tényleg bármi megtörténhet. Már az elején volt bennem valami bizsergés, hogy ebből valami nagyon mókás dolog fog kisülni. Szabadon engedtük a fantáziánkat már az első ötleteléstől kezdve. Egy igazi fun projekt volt.”

Domán Gergő – szövegíró, Republic Group:

A bulvárra jellemző, hogy bármi megtörténhet, és általában meg is történik. Ennek tudatában alakítottuk ki a kreatív koncepciót. Az ügyfél által választott Aranyeső névtől egy lépés volt eljutni Bódi Gusztiig. Ha pedig már eddig eljutottunk, gondoltuk, miért ne mennénk tovább. Úgyhogy elképzeltük, milyen lehet az a világ ott fenn a magasban, ahol a párnát rázó Holle anyó helyett Bódi Guszti zúdít aranyesőt az országra a Borssal.”

Animáció:

 


Alkotók

MEGBÍZÓI OLDAL

Bors

  • Molnár Irina, Lapigazgató, Bulvár napilap divízió
  • Simon Zsuzsa, Marketingvezető, Bulvár napilap divízió
 

KREATÍV ÜGYNÖKSÉG

Republic Group

  • Kreatívigazgató: Márton Szabolcs
  • Stratégiai tervezés: Fási Kata
  • Head of copy: Román Dávid
  • Szövegírók: Doman Gergő
  • Head of art: Jancsi Mátyás
  • Art director: Kovács Adél
  • Client service director: Szilágyi Fiorella
  • Senior account manager: Boér Anna
  • Account trainee: Mayer Bálint
 

GYÁRTÁS

  • Production manager: Sebestyén Dániel