REPUBLIC GROUP

Gendertrend?

Egyre több márka ugrik rá kommunikációjában gender és LMBTQ kérdésekre, reagálnak a #MeToo mozgalom keltette diskurzusra, csatlakoznak a #bodypositivity kezdeményezéshez. Ezek a kampányok többnyire awareness generálásra és eddig ki nem aknázott célcsoportok bevonására alkalmasak. Sokszor sajnos a piacra dobott termék és a köré épített kampány nem válik az ügy hasznára. Ugyan míg a Mastercard 2019-es ígérete, hogy transzneműek számára lehetővé teszi, hogy a választott nevük szerepeljen bankkártyájukon, valóban megkönnyíti az ügyfelek mindennapjait, az LMBTQ közösség jogi egyenlőtlenségén vagy a nők társadalmi helyzetén nem segítenek a szivárványszínű, gender-bending és az “I am a feminist” feliratú ruhák.

A női testet számos vizualis tabu övezi, ezért a márkák ehhez kapcsolódó kampányainak megoldásai különösen érdekesek. A Billie borotva márka, úgy tűnik, valóban komolyan veszi a nemi sztereotípiák elleni harcot. Az amerikai márka egyrészt harcol a pink tax ellen, másrészt üzenete szerint a testszőrzet borotválásának egyéni választáson kell múlnia, és nem társadalmi kényszer eredményének kellene lennie. A 2019-es Facebook videókampányuk láthatóan vizuális tabut döntögetett, mivel a fürdőruhákból kilógó szeméremszörzetet az algoritmus felnőtt tartalomnak minősítette, és a Billie hirdetését nem indította el. Erre a márka frappánsan úgy reagált, hogy egy gifben kommunikálta a tiltást: “Nézd meg a videót, amit nem oszhatunk meg social media-ban. Azt mondják, érzékeny téma, mi azt mondjuk, testszőrzet.”

A videót végül rengetegen látták, ami hozzájárult a márka ismertségének növekedéséhez is. A Billie gyors reakciója kiváló példa a social media sokszor tökéletlenül működő és konzervatív algoritmusának kijátszására.


Ha tovább olvasnál:

Billie, a DTC Shaving Brand for Women, Was Flagged by Facebook for Its Campaign Around Body Hair

Woke-washing: how brands are cashing in on the culture wars

10 impressive social media campaigns from brands in 2019