Report Podcast

Katona József Színház

FELADAT

Az Y- és a Z-generáció tagjai ritkán, vagy egyáltalán nem járnak színházba. Ennek egyik oka az érdeklődés hiánya, a másik pedig az, hogy a népszerű színdarabok jegyei már hónapokkal az előadások előtt elfogynak. Ezeket a jegyeket általában törzs- és elővásárlási jogokkal vásárolják meg a regisztrált tagok. Olyan megoldást kellett találnunk, amely lehetőséget ad az újabb generációk képviselői számára, hogy eljussanak a Katona előadásaira.

MEGOLDÁS

A Katona Chairity kezdeményezésünkkel egyszerre szólítottuk meg a fiatalokat és a már meglévő, „tapasztalt” színházi közönséget is. Megszakítottuk a hagyományokat: ezúttal nem a fiatalok adták át a helyüket az idősebbeknek, hanem fordítva. A színház oszlopos tagjai (akik elővásárlási jogukkal élve már „elkapkodták” a népszerű előadások jegyeit) a 18 és 30 év közötti érdeklődőknek jegyet kínálhattak a https://www.katonachairity.hu oldalon, amelyet a kampány céljára hoztunk létre Az ügyhöz olyan színészek, művészek és véleményvezérek is csatlakoztak, mint Ónodi Eszter, Borbély Alexandra, Rujder Vivien, Tasnádi Bence, Szentesi Éva, Polgár Odett, Herrer Sára és Bártfalvi Sándor, továbbá a Mary PopKids tagjai; Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekese; Nagy Kata; Ott Anna; Kemény Zsófi és Stahl Barbara. A színházzal való együttműködés legelején a kezdeményezés fontosságára az intézmény igazgatója, Máté Gábor is felhívta a figyelmet.

EREDMÉNY

A Katona Chairity kampány erős PPC-támogatással zajlott le. A fiatalokat Google-, YouTube-, Facebook- és Instagram-hirdetések segítségével céloztuk, amik 11 000 felhasználót irányítottak a Katona Chairity webhelyére. Ez a teljes forgalom 90%-át tette ki. A kampány során készített videók megtekintése pedig meghaladta a 10 000-et. Végül összesen 985 regisztráció érkezett fiataloktól, 120 jegy került felkínálásra, és 2575 jegyfoglalási kérelem érkezett a felhasználóktól.

MIÉRT VOLTUNK FELELŐSEK

A Chairity koncepciójának kidolgozása volt a fő feladatunk. Ehhez fejlesztettük le a kezdeményezéshez kapcsolódó weboldalt, amelyet az általunk kreált PPC-hirdetésekkel népszerűsítettünk. Továbbá szerepünk volt a művészekkel és véleményvezérekkel történő együttműködésben is.