Report Podcast

Mercedes

FELADAT

Feladatunk az új kecskeméti Mercedes-Benz-gyár népszerűsítése és a hazai márkaismertség növelése volt. A cég magyarországi gyárának megalapításakor teljes mértékben a Republic Groupra bízta az üzleti döntés marketingkommunikációs stratégiájának felépítését. Ebbe beletartozott az itthon gyártott, akkor debütáló modell, a B-Class bevezető kampányának kreatív kidolgozása és kivitelezése is.

MEGOLDÁS

A márka imidzsét divatosra, fiatalosra és nagyvárosira szabtuk. A kampány az ország sikereit helyezte fókuszba, elismerve a magyarok tehetségét, a múlt eredményeit és a jelen olyan lehetőségeit, mint az új kecskeméti gyár. A kampányt OOH-hirdetések, PR-cikkek, instore anyagok, valamint rendhagyó vírus- és digitális megoldások jellemezték. A márkaismertség növelése érdekében egy kreatív online megoldást is alkalmaztunk. Magyarország akkori legnépszerűbb hírportálját, az index.hu-t egy virtuális várossá varázsoltuk, ahol a látogatók a hírekből és fotókból “felépülő” objektumok között repeszthettek a Mercedes-Benz különböző modelljeivel.

EREDMÉNY

Az egyedülálló online „tesztvezetés” reklámjai egy nap alatt közel 3 000 0000 alkalommal jelentek meg 554 000 internetezőnek, akik összesen 12 500 alkalommal próbálták ki a játékos és formabontó hirdetést. Ez 416 embert ösztönzött arra, hogy az élő tesztvezetésen is beüljön az új B-osztály volánja mögé. A kampánnyal a Republic Group Ezüst Pengét nyert, és a Hipnózis Reklámversenyen is elhozta a kategória első helyéért járó díjat.

AMIÉRT FELELŐSEK VOLTUNK

A Republic Group feladata a teljes körű marketingkommunikációs stratégia felépítése volt, amely magába foglalta az integrált ATL- és BTL-kampányok kidolgozását is.