Report Podcast

Metro

METRO SIRHA
KIHÍVÁS

A SIRHA Budapest Közép-Kelet Európa egyik legjelentősebb élelmiszeripari és HoReCa szakkiállítása, egy nemzetközi találkozási pont, melyet legutóbb 34 ország szakemberei tekintettek meg.

A magyar gasztronómiai iparág fejlődéshez nélkülözhetetlen a nemzetközi trendek folyamatos követése, amelyben példát és utat mutat a METRO Kereskedelmi Kft. 2018-ban a METRO kiemelt helyet kapott a kiállításon: közel 800 négyzetméteren mutathatta be széles termékkínálatát, szolgáltatásait, emellett szakértői segítséget nyújtott minden HoReCa területen tevékenykedő partnerüknek. A METRO Kereskedelmi Kft. a Bocuse d’Or és több hazai új kezdeményezésű szakmai verseny hivatalos támogatója volt, melynek keretében a METRO gasztronómia partnerként támogatta a versenyeket.

MEGOLDÁS

A Republic Group kapta feladatául a teljes METRO stand dekorálását: 9 stand, mintegy 60 felület. Ezeket különféle fotókkal, képekkel, grafikákkal vagy épp érdekességekkel kellett feltölteni, mindezt úgy, hogy illeszkedjen a központi koncepcióhoz, de ugyanakkor az egyes állomások tematikáját, az összes kompetenciaterületet is tükrözze.

A Sirha 2018 alapkreatívját a fúzió inspirálta. Igyekeztünk változatosan, minél színesebben tervezni a falak dekorálását – ezzel is kompenzálva a szürke és a nyers fa alap váz monotonitását. Az üzenet mindenhol egyszerű volt: a METRO erősségeit hangsúlyoztuk számszerűsítve.

EREDMÉNY

A kiállításra nagyon pozitív visszajelzések érkeztek: egy ízléses, modern dekor született, ami minden kompetenciaterületet alaposan és egyértelműen jelenített meg. A METRO standját mintegy 25000 HoReCa szektorból érkezett érdeklődő látogatta meg a kiállítás során.

METRO NÉLKÜL NINCS KARÁCSONY
KIHÍVÁS

A METRO nemzetközi áruházlánc hazánk kereskedelmi piacának egyik meghatározó szereplője. Jelenleg 13 áruházban szolgálja ki a hazai vállalkozásokat, a HoReCa szektor tekintélyes részét, és az SCO vevőkört egyaránt.

FELADAT

A karácsony az egyik legfontosabb időszak a vásárlók és a partnerek számára is, ezért a feladat magától értetődő volt: arra ösztönözni az SCO vevőkört, hogy a METRO megbízható, kiváló minőségű szolgáltatásait, termékeit válasszák a tökéletes karácsony megteremtéséhez.

MEGOLDÁS

A kreatív koncepció a karácsonyt körüljáró varázslatra épült. A kiadványok arculatában egyszerre van jelen a valóságos és a képzeletbeli világ, a játékosság és az elegancia. Ezzel nemcsak az ünnep különlegességét, de a METRO már-már csodákba illő választékát igyekeztünk kihangsúlyozni.

EREDMÉNY

A METRO karácsonyi koncepciójában visszaköszöntek az otthonos, mégis elegáns képek, az ínycsiklandozó fogások, a „shop-the-look” módon dekorált szobák és a csomagolásra váró ajándékok. Az eredmény pedig önmagáért beszél: egyszerre sikerült kitűnni az ünnepi reklámzajból és eljuttatni a METRO üzenetét az SCO partnereknek online és offline egyaránt.

METRO TRÉNINGNAPTÁR
KIHÍVÁS

A német székhelyű METRO nemzetközi áruházlánc amellett, hogy kitűnő minőségű alapanyagokkal, termékekkel járul hozzá a hazai HoReCa piac sikereihez, szívügyének érzi a magyar gasztrokultúra fejlesztését, a szakemberek támogatását és edukációját. Ennek szellemében indították útjára a METRO Gasztroakadémiát, amely innovatív környezetet teremt szakmai rendezvényeknek és képzéseknek egyaránt. A Gasztroakadémián a tapasztalt séfek és a kevésbé tapasztalt szakácsok megismerkedhetnek a legújabb technikákkal, a legmodernebb technológiákkal, valamint fejleszthetik gasztronómiai készségeiket is.

FELADAT

A Gasztroakadémia 2020-as bemutatkozó kiadványának újragondolása, mindvégig szem előtt tartva a METRO minőségi és profi pozícióját.

MEGOLDÁS

A 2020-as Tréningnaptár merít a korábbi évek kiadványainak bevált „receptjeiből” (letisztult design, világosabb színek), miközben megjelenik a magas színvonalat erősítő modern elegancia.

EREDMÉNY

Az új Tréningnaptár nemcsak egy átlátható, releváns információkat közlő kiadvány, mert közben remekül átadja azt a fajta professzionalizmust és szenvedélyt, mellyel a leendő mesterszakácsok találkozhatnak a Gasztroakadémia képzésein.

 

METRO SAJÁTMÁRKÁS TERMÉKEK
KIHÍVÁS

A METRO nemzetközi áruházlánc 26 országban van jelen, több mint 750 áruházban 120 000 embert foglalkoztat. Magyarország kereskedelmi piacának egyik legrégebbi szereplője: országunkban 1993 óta van jelen, 13 áruházban szolgálja ki a számtalan kereskedőt, éttermet, vállalkozást.
A METRO sajátmárkás termékek újrapozicionálása és kommunikációja 2017-ben indult el. Elsősorban a HoReCa célcsoport igényeinek megfelelően lettek kialakítva és pozicionálva a termékek. A cég számára fontos azonban a hobbiszintű, gasztronómia iránt érdeklődő vevőkör számára is elérhetővé és ismertté tenni a márkákat. Célunk a METRO sajátmárkás termékek kommunikációjának frissítése, vevőkörének szélesítése volt.

MEGOLDÁS

A fotózás célja a professzionalizmus bemutatása volt, ehhez pedig Pohner Ádámot, a Bocuse d’Or magyar döntőjének nyertesét, a METRO Gasztroakadémia séfjét hívtuk segítségül. Fő üzenetünk: profi termékeket nyújtunk, profiktól, profiknak.
Kommunikációnk elsősorban a HoReCa célcsoportnak szólt, másodsorban az SCO-nak. Ezt kellett tükröznie a lefotózott ételeknek, a kellékeknek, valamint a beállításoknak is.

Egységes stílusú, fényelésű fotókat készítettünk, amelyek vizuális egységként működnek a jövőben. A széleskörű felhasználás miatt a beállításoknak mind álló, mind fekvő formátumban működniük kellett. A Pohner Ádámot ábrázoló akciófotók a dinamikusságot, hozzáértést, professzionalizmust mutatják be. A képeknek egyúttal illeszkedniük kellett a központi arculathoz is, melynek lényege, hogy in action ábrázolja a szereplőket, spontán, autentikus szituációban.

EREDMÉNY

A kampány elérte a kitűzött céljait: az elkészült fotók vonzóvá tették a METRO sajátmárkás termékeit a célcsoport számára, a központi arculathoz illeszkednek, és nagyon sokrétűen felhasználhatóak. A képek alapján tovább tudjuk fejleszteni a METRO sajátmárkás kommunikációját.

METRO LOYALTY PROGRAM
KIHÍVÁS

A METRO nemzetközi áruházlánc 26 országban van jelen, több mint 750 áruházban 120 000 embert foglalkoztat. Magyarország kereskedelmi piacának egyik legrégebbi szereplője: országunkban 1993 óta van jelen, 13 áruházban szolgálja ki a számtalan kereskedőt, éttermet és vállalkozást.

FELADAT

A METRO évente több alkalommal is szervez hűségprogramot, mellyel a visszatérő vásárlókat célozza meg. Ezúttal a METRO új partnere a Zanussi lett, így elengedhetetlen volt, hogy az áruházlánc hűségprogramját friss, márkákhoz illő design-nal újítsuk meg. Olyan koncepciót kellett kidolgozni, mely nemcsak vonzóvá teszi a termékeket a vásárlók számára, hanem erősíti az áruház iránti elköteleződést is.

MEGOLDÁS

A METRO hűségprogram kommunikációjában leginkább az SCO célcsoport megszólítása volt a cél. A pontokat hűségesen gyűjtögető vásárlók professzionális Zanussi termékekhez juthatnak hozzá rendkívül kedvezményes áron. Éppen ezért a TE – METRO – ZANUSSI kötelékből kiindulva alkottuk meg a játékos designt.

EREDMÉNY

Az online és offline kommunikációra is támaszkodó hűségprogram hamar elérte a célját: Az 5. hónapig tartó kampány 2. hónapjában már több termék is elfogyott a kínálatból.