Report Podcast

Raiffeisen

KIHÍVÁS:

Az óriási reklámzajban a bankok is sokféle ajánlattal igyekeznek megszólítani a fogyasztókat. Ebben a környezetben egyre nehezebb feladat rátalálni az optimális pénzügyi megoldásra.

MEGOLDÁS:

2018-ban hoztuk létre és indítottuk útnak a Raiffeisen Bank új kommunikációs platformját, melynek központi eleme a sárga ajtó, ami mögött mindig a megfelelő megoldás várja az ügyfeleket. A bank legfontosabb lakossági termékeit – személyi kölcsön, számlavezetési szolgáltatás, lakáshitel – három új reklámfilmmel támogattuk.

A márka felismerhetősége és a minél egyszerűbb, hatékonyabb üzenetátadás érdekében a jövedelemátutalás nélkül is felvehető személyi kölcsönhöz, illetve a Raiffeisen Bank különleges bankszámla-ajánlatához a mai vizuális trendekhez illeszkedő, egyszerű, letisztult, minimalista világot álmodtunk meg. A nagyrészt épített díszletben forgatott, CGI-jal kiegészített szpotok első felében az ügyfelek banki ügyekkel kapcsolatos valós kétségei, bizonytalanságai könnyen dekódolható szimbólumok – Escher-lépcső, fejre álló tér, dokumentumvihar, ajtórengeteg, kérdőjelek – révén jelennek meg. A filmek végén felbukkanó sárga ajtó és az ajtó mögött lévő termékajánlat pedig látványosan prezentálja a megoldást.
A sorozat harmadik darabja, a lakáshitelekhez készült film 2020. márciusában debütált. Az egyszerű insightra – a nem megfelelő otthon az emberi kapcsolatokat is felőrölheti – épülő, stop motion technikával forgatott filmben fiatal párunk egy eltúlzottan kicsi és zsúfolt lakásban él, pedig egy ajtónyira van tőlük a megoldás: a MindigFIX Lakáshitel. A sárga ajtó kinyitásakor a tér a pár szeme előtt változik át, így a spot végén boldogan huppanhatnak le új, nagyobb lakásuk kényelmes kanapéjára.

EREDMÉNY:

A kampányok és a platform következetes építésnek sikerességét több kutatás, valamint az üzleti számok is visszaigazolták. Ugrásszerűen nőtt a Raiffeisen Bank reklámismertsége, valamint nőtt a piaci részesedés a hiteltermékek területén, nemcsak az összvolumen, hanem az ügyfélszám szintjén is.

RAIFFEISEN BANK – VÁROSI SÉTA

KIHÍVÁS:

A Raiffeisen Bank a magyar pénzügyi szféra egyik meghatározó, nemzetközi háttérrel rendelkező, teljes körű banki szolgáltatásokat nyújtó, univerzális bankja. Két fő üzleti területe a Vállalati. valamint a Lakossági és kisvállalati üzletág.

FELADAT

A bank 2018 végén indította el új kommunikációs platformját, melynek központi motívuma a megoldásokra nyíló sárga ajtó. Azt a feladatot kaptuk, hogy tervezzünk egy online és offline is működő élményközpontú aktivitást, mellyel erősíteni tudjuk a platform szimbólumát, a sárga ajtót.

MEGOLDÁS

Ha nyár, akkor jó idő és séta a szabadban. Erre a gondolatra építve találtuk ki a három hónapig tartó Városi séta kampányt, melynek során Budapest V. kerületének építészeti kincseit és érdekességeit fedezhették fel a játékosok.
A játékhoz csak egy mobiltelefonra volt szükség: a www.kalandosseta.hu microsite-on, egy rövid regisztráció után máris kezdetét vette a séta. A 10 különböző ajtó, a kerület 10 különböző állomásán vezetett végig. A városban különböző hirdetőtáblákra, QR-kóddal ellátott plakátokat helyeztünk ki. Ezek jelezték az állomásokat, ahol a kódot beolvasva először egy rövid érdekességet tudtak meg a játékosok az adott épületről, majd egy feladványt kellett megoldaniuk, hogy megkapják a következő állomás pontos címét. A 10. állomáson egy finom kávé várta a Városi sétát sikeresen teljesítőket.

EREDMÉNY

A folyamatos outdoor jelenlét mellett a közösségi médiában kreatív tartalmakkal támogattuk meg a kampányt, melynek köszönhetően közel 1 millió embert értünk el online. Emellett 250 ezer megtekintést hozott a sétáról szóló 3 sajtómegjelenés. A három hónap alatt összesen 1127 fő regisztrált a microsite-on, és sétálta végig a 10 állomást.