Report Podcast

Uniqa

KOMFORTZÓNA – LÉPJ KI BELŐLE!

KIHÍVÁS

Az UNIQA Csoport Közép- és Kelet-Európa egyik vezető biztosító társasága. 18 országban tevékenykedik, több mint tízmillió ügyféllel rendelkezik, akiket 21 ezer munkatársuk szolgál ki. Az UNIQA közel húsz éve van jelen Magyarországon is, az innovatív termékfejlesztései és tapasztalata stabil hátteret nyújt az ügyfeleinek.

Az UNIQA biztosító mindig is jelentős hangsúlyt fordított arra, hogy szolgáltatásaival megfeleljen a megváltozott ügyféligényeknek és elvárásoknak. Nem hajlandó belesüppedni a hosszú évtizedek rutinjába, hanem a megszerzett tapasztalatokat a technológia újítások nyújtotta lehetőségek szolgálatába állítja. Ez egy alapvetően konzervatívnak tekinthető vállalattípus számára hatalmas elköteleződést és komfortzónából való kilépést jelent.

Szeptember 17-ére időzített vadonatúj márka, a CHERRISK by UNIQA bevezetéséig, egy éven át igyekeztünk mindenkit arra buzdítani, hogy lépjen ki a komfortzónájából. Olyan online branded content kampányt kellett létrehoznunk, amely az image kommunikációs és reputáció építési célok mellett elsősorban adatbázis építésre alkalmas, és megfelelő módon felvezeti az új márkaindítást, anélkül, hogy konkrétumokba bocsátkozhattunk volna. A projekt teljeskörű stratégiai tervezéséért és projektmanagementjéért ügynökségünk felelt.

MEGOLDÁS

Azt üzentük a fogyasztóknak, hogy bátran kiléphetnek komfortzónájukból, hogy felfedezzenek, megismerjenek, kipróbáljanak új dolgokat, hiszen az UNIQA bátorítóan áll mellettük és biztonságot nyújtva támogatja őket.

Az kampány első fázisában népszerű vloggerek (Dancsó Péter, Szirmai Gergely, Viszkok Fruzsi, Follow Anna, IHNIH Ábel, Nagy Dani, Tokár Tomi, Hajnóczy Soma) videóira szavazhattak a nézők, ahol ők döntötték el, hogy melyik videós, milyen próbatételt vállaljon be. A későbbiekben olyan hírességek is csatlakoztak a kampányhoz, mint Jakupcsek Gabriella, Tóth Gabi, Rubint Réka, Dukai Regina, Csobot Adél, Nádai Anikó, Lakatos Márk, Kiss Ádám, Nagy Viktor, Puskás Péter, Istenes Bence – ők szintén arra vállalkoztak, hogy kilépjenek komfortzónájukból.
A harmadik szakaszban már a nagyközönséget buzdítottuk arra, hogy hasonló videókat töltsenek fel magukról a microsite-ra, ezzel szállva versenybe az értékes fődíjért. A szavazás időszaka egy hónapig tartott, ezt követte az eredményhirdetés. Regisztráció ellenében értékes nyereményekért indulhattak versenybe a látogatók, még akkor is, ha nem adtak le szavazatot, vagy töltöttek fel videót. Miután már mindenki kilépett a komfortzónájából, az UNIQA-n volt a sor: elindult a CHERRISK!

A kampány során több kommunikációs eszközön keresztül szólítottuk meg a közönséget: bannerek, sajtómegjelenések, EDM, social media felületek és az influencerek saját csatornáin való megjelenés is növelte a microsite forgalmát

EREDMÉNYEK

Szerettük volna, hogy ha minél többen elhagyják a kényelmet jelentő, de sok újdonsággal nem kecsegető komfortzónájukat. Minél nagyobb megtekintés számot szerettünk volna elérni a véleményvezérekkel készített, saját csatornákra feltöltött videókon. Célunk az volt, hogy a vloggerek bevonásával, további célcsoportokhoz tudjon eljutni az üzenet, és onnan is forgalmat tudjunk terelni a microsite-ra. Minden célunkat messze meghaladtuk, egy nagyon sikeres kampányt zártunk:

– A KPI-ként megadott regisztrációs számot bőven, többezer email címmel haladtuk meg – 10 véleményvezér videó a Komfortzóna microsite-on és az UNIQA YouTube oldalán – 5 + 3 vlogger YouTube videó, melyeket saját csatornáikon tettek közzé – Közel száz user generated videós tartalom, melyet feltöltöttek a Komfortzóna oldalára – 34 cikk az Origon és a Life.hu-n – YouTube: 2 600 000+ megtekintés – Microsite látogatottság: 450 000+ UV és 690 000+ PV

A kampány hivatalos lezárásával egy időben, 2018. szeptember 17.-én elindult a CHERRISK, a jövő biztosítási modellje, amit kifejezetten a 25-35 közötti célcsoport igényeire terveztek.

HIGGY MAGADBAN

KIHÍVÁS:

Az UNIQA Közép- és Kelet-Európa egyik vezető biztosító vállalata, 19 országban, 40 leányvállalattal, több mint 200 ezer alkalmazottal és összesen 10 millió ügyféllel. Elérkezett az idő a márka globális frissítésére. A Republic Group pedig a magyar piacra adaptálta azt az új boldogság kampányt, ami már Ausztriában bizonyított. Az UNIQA új brand pozíciója és kommunikációs stratégiája itthon is erős emocionális alap volt, már csak meg kellett találni azokat az ATL és digitális eszközöket, amelyekkel a leghatékonyabban lehet átadni az üzenetet.

MEGOLDÁS:

A Republic Group a biztosító szektorban újszerű platform-attitűdformáló oldalát domborította ki. Az UNIQA szerint minden ember képes kontrollálni az életét, hogy megtalálja a saját boldogságát. Azonban az ember csak akkor képes erre, ha hisz önmagában, és ha van mögötte egy olyan társ, aki mellett biztonságban érezheti magát. Az adaptáció helyi szinten új színt hozott a nemzetközi kampányba, valódi tettekre sarkallva mindazokat, akik eddig nem élték bátran az életüket. A Republic Group kampánya a személyes boldogságot helyezte a középpontba, olyan optimista kreatívokkal, amelyek képesek a kishitű gondolkodást magabiztossá változtatni. Végül a brand filozófiáját több oldalról is körbejárva, különböző életstílusú emberek is magukra ismerhettek a bannereken, a social media és outdoor hirdetéseken, valamint TV-szpotokon keresztül.

EREDMÉNYEK:

Az országos citylight és billboard kampány összesen 21 városban volt jelen, ami a célcsoport több mint 70%-át érte el. A kampány microsite-ja 160.311 megtekintéssel büszkélkedhet, miközben a Facebookon is 48.000-en találkoztak a kampánnyal.
tags: branding, btl, digitális kommunikációs stratégia, kiskereskedelem, közösségi média, márka pozicionálás, pénzügyi szektor, pr, stratégiai tanácsadás, uniqa

MEGOLDÁS

Az UNIQA-nak majdnem mindenre van biztosítása; amire nincs, arra pedig elég, ha hiszel magadban. A Republic Group kampánya olyan tettekre sarkallta a célcsoportot, amelyek jellegükből fakadóan nem biztosíthatók, de a témájuk miatt kötődnek a termékekhez. Így született meg a kérdés: te mit vállalnál, ha lenne rá biztosítás? A kampány díjazta a legkreatívabb terveket, miközben humoros, nem létező biztosításokkal kampányolt, úgymint „Idén én főzöm a karácsonyi menüt” biztosítás vagy „Kipróbálom a tengeri herkentyűket” biztosítás. A pozitív, támogató attitűd pedig igazán megmozgatta az emberek fantáziáját. A Republic Group 3 online image filmet készített, mindegyik egy olyan merész vállalást mutatott be, amelyet még akkor is érdemes meglépni, ha nincs rá biztosítás, mert ki tudja, a bátorság milyen pozitív változást hozhat egy hős életében. A kampány origója egy microsite volt, a higgymagadban.uniqa.hu. Itt a látogatók feltölthették, hogy mit vállalnának be, ha lenne rá biztosítás. Az oldal olyan felhasználóbarát volt, hogy bárki könnyedén csatlakozhatott a mozgalomhoz. Ráadásul a tét nagy volt, hiszen a legnépszerűbb és a zsűri által is támogatott új biztosítás írója 1.000.000 HUF pénzdíjazásban részesült. A kampányt a Republic Group kiemelten hirdette a közösségi oldalakon, olyan innovatív formátumokat használva, mint a Swarm vagy az Instagram hirdetések, amelyekkel rekordszámú elérés mellett 80%-os engagement rátát ért el. A titok az volt, hogy a tartalom szinte kizárólag a kampány résztvevőitől érkezett, akik így egy őszinte és inspiratív tartalmat tettek a kampányüzenet mögé. Továbbá a téma jellege miatt kiemelt szerepet kaptak a PR-eszközök. Gondosan válogatott bloggerek és egy előzetes kutatás segítségével sikerült megtalálni A hangot, amivel hatékonyan ágyazott meg az ügynökség a kiemelkedő earned media számoknak.

EREDMÉNYEK

Több mint 200 ötlet érkezett, több mint 8.000 ember szavazott, és 10.000.000-nál is több elérést produkált a kampány, amiben az ötletek, a lehetséges új biztosítások ̶ még ha ideiglenesen is, de ̶ életre keltek. A kampány résztvevőit a mechanizmus hatékonyan tette érdekeltté abban, hogy az egész akció virálisan is nagy karriert fusson be.