Report Podcast

Vodafone

MAGYARORSZÁGI BEVEZETÉS

FELADAT

Jeremy Forword, a Vodafone elnöke azzal bízta meg a független ügynökség kreatív stratégiai csapatát, hogy dolgozzon ki és váltson valóra egy úttörő, „out of the box” ötletet, ami demonstrálja a kommunikáció szabadságát Magyarországon. Ekkor még arra valószínűleg senki sem számított, hogy ez a kampány hozza el az ország számára a legelső cannes-i Arany Oroszlánt.

MEGOLDÁS

A tánc a kommunikáció egyik legősibb formája, amelynek hagyományai több ezer évre nyúlnak vissza. A világ egyik legönkifejezőbb művészeti ága, mélyen ösztönös kulturális érték. A tánc egy nyelv, egy hang, aminek a ritmusával bárki felveheti a fonalat. A Republic Group kreatív koncepciója a Vodafone szívében a mozgáskultúrán keresztül manifesztálta a kommunikációt. Kortárs folk és pop táncosokkal együttműködve a koreográfia az ősi kultúrát egyedi módon adaptálta a jelenbe. A márka igazi értékeire építve megmutatta azt a pillanatot, amikor Magyarországot is eléri a ritmus, ami képes bekapcsolni az országot a nemzetközi kommunikációs áramba. A kampánnyal az ország egyik legnagyobb kreatív kampányát építette fel a Republic Group, lefedve a teljes ATL és BTL skálát.

EREDMÉNYEK

A koncepció hatalmas sikert aratott, mint Magyarország első brand/image kampánya. A piac a harmadikként érkező mobilszolgáltatóra felszabadítóként kezdett tekinteni, amely a minőség romlása nélkül hozta el az alacsony árakat a szektorban még soha nem látott módon bevállalós imidzskampánnyal. Az első 3 hónapban a top-of-mind awareness és más fontos brand-indikátorok a magasba szöktek, és a piaci bevezetés hatalmas sikere jó példaként szolgált a londoni központban is. Sok közreműködőt a vállalaton belül előléptetésekkel díjaztak, miközben a Republic Groupnak is nemzetközi elismerést hozott az együttműködés. Az ügynökség ugyanis elnyerte az első magyar cannes-i Arany Oroszlánt. A kampány ebben a pillanatban referenciaponttá vált a telekommunikációs szektorban. A Republic Group ezzel együtt új dimenziót nyitott a branding és a brand management számára. A Vodafone márka hazai bevezetése ügynökségünk legismertebb munkái közé tartozik.

AMIÉRT FELELŐSEK VOLTUNK

A Vodafone bevezetéséért a magyar piacra. Ez magába foglalta az összes kommunikációs eszköz grafikai tervezését (leaflet, POS, TVC, outdoor), a viszonteladói értékesítés támogatását, havonta 360 fokos taktikai kampányok vezetését és image-kampányok fejlesztésé.